CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

AUTOBUSOS TMB: LA NEGOCIACIÓ NO AVANÇA

Divendres, 18 gener, 2008

La segona reunió deixa tot pitjor que a la primera. Avui l'empresa ha comunicat formalment que ha presentat recurs al Tribunal Suprem de Madrid pels 15 minuts de l'entrepà. D'aquesta manera volen allargar un dret que ja tenim guanyat dos vegades. L'objectiu de la direcció és evitar que podem demanar la compensació econòmica que vam anunciar en el nostre últim comunicat.

La Direcció segueix sense voler parlar sobre els 2 dies de descans setmanal ja que han tornat a centrar la reunió en l'aplicació del Reial Decret 902, concretament en el temps de descans diari.

El dibuixant i company Carlos Azagra tambè a volgut demostrar la seva solidaritat amb els/les companys/es d'autobusos
El dibuixant i company Carlos Azagra tambè a volgut demostrar la seva solidaritat amb els/les companys/es d'autobusos
El plantejament de la Direcció durant tota la reunió ha sigut el de voler definir segons els seus interessos, que significa el temps de descans. El seu concepte està en les antípodes del que pensa el Comitè de Descansos. Ens diuen que és un concepte nou, que no existia, i que no pot assemblar-se a cap de què actualment tenim. Ens diuen que no volen compensar ni econòmicament ni en dies de descans el temps que tardem a poder negociar.

La Direcció diu que tot el descans va a compte dels treballadors i per tant vol aprofitar ara la situació per a no pagar els primers 30 minuts dels partits. Que tots els serveis seran partits, que ens ho partiran en més de dos parts, en diverses línies, etc., etc., i a més tenen la cara de dir-nos que amb la seva interpretació del RD 902 es milloren les condicions laborals dels conductors. O sigui, SE'NS RIUEN EN LA NOSTRA CARA.

La interpretació del Comitè de Descansos és totalment diferent. El descans diari menor a 20 minuts deu estar dins de jornada i per compte de l'empresa perquè així es desprèn de la interpretació del conveni de TB.

Fins ara hi ha hagut dos reunions de negociació, diguem serioses, en les que hem pogut comprovar que la direcció no sols no està disposada a donar-nos els dos dies de descans, sinó que vol a més aplicar el RD d'una manera que ens perjudica completament.

La Direcció s'enroca en la seva posició i no cedeix ni un àpex. És més també vol modificar el conveni al seu gust i en contra dels conductors/es
La cosa va malament, la Direcció parla de tecnicismes, i no volen parlar dels dos dies de descans.

COMPANYS, no penseu que la negociació sense pressió ens va a solucionar el problema. La Direcció vol una “negociació” llarga i pesada que ens faci oblidar el nostre objectiu principal que és introduir la reducció de jornada que implica la correcta interpretació del RD 902 perquè amb ella podrem acostar-nos a la consecució de la meta final que són els dos dies de descans setmanal.

[|JA ESTA BÉ DE CONYA!!!!!!|]