CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La CGT entrega a l’Alcalde de Barcelona, als partits polítics i a la FAVB una carta en que expressa el malestar dels conductors d’Autobusos de TMB per la manca de descansos

Dilluns, 15 octubre, 2007


Avui dilluns, 15 d’octubre de 2007, la secció sindical de la CGT d’Autobusos de TMB ha entregat a l’Alcalde de Barcelona, a tots el partits polítics municipals i a la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona una carta on expressa el malestar de la plantilla de conductors d’Autobusos de TMB per la manca de descansos.

Aquesta carta explica que:

[(“La manca de descansos, afegida a l’elevat numero d’hores treballades a l’any (1690 hores efectives, 83 hores de presencia mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc.), dona com a resultat una sèrie de conseqüències que afecten tant els treballadors o treballadores, com el ciutadà que hem de transportar.

A tall d’exemple, un conductor comença a la cotxera de Triangle a les 6:29 de la matinada, condueix fins a les 10:40 i el relleva un company al C/ St.Antoni Mª Claret amb Roger de Flor, després està fins a les 12:24 al carrer per agafar a aquesta hora un altre autobús al C/ Indústria amb Nàpols i conduir fins a les 15:59 on torna ha ser rellevat definitivament a Pl Congrés.

Tenint en compte que pot trigar una mitja d’una hora per anar i una hora per tornar de la feina, aquest company o companya ha destinat 11h30m a la feina i ha començat i acabat la seva feina en 4 punts diferents. Multipliqui les hores de treball per sis dies a la setmana i entendrà la raó per la qual els conductors necessitem més descansos.”)]

A més, la carta entregada remarca 4 problemàtiques que es deriven de la manca de descansos:

[(“1.Una concil·liciació de vida familiar i laboral molt difícil de dur a terme.

2.Un alt nivell de tensió entre els conductors i conductores que ha fet disparar totes les alarmes pel nivell d’agressions que patim com a col·lectiu.

3.Una pressió molt forta per la manera organitzativa dels serveis diaris a realitzar pels conductors suplents.

4. L’alt nivell de baixes per qüestions psicològiques (depressió, ansietat, etc.).”)]

Des de la secció sindical de la CGT d’Autobusos de TMB, el sindicat més votat en aquesta empresa, volem remarcar que hem aportat a la direcció de l’empresa, tant durant la negociació de conveni com després d’ella, alternatives i millores en el sistema de descansos per tractar de millorar la qualitat de vida dels treballadors i del propi servei que oferim a la gent de Barcelona.

Per últim la carta informa a tothom que: [(“durant el mes d’octubre els treballadors d’Autobusos de TMB, junt a la CGT, durem a terme una campanya de sensibilització pública per mostrar la problemàtica que patim i que volem solucionar.

Al novembre, una Assemblea de conductors d’Autobusos de TMB decidirà, segons el canals de diàleg que s’hagin obert durant aquest mes, si s’han de prendre mesures més fortes per tal de fer escoltar la nostra veu.”
)]

Secretaria de Relacions amb els Mitjans de Comunicació CGT