CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Reunió de la ‘Plataforma Estatal en Defensa del Trànsit Interior de Ports’ a Barcelona davant l’amenaça de precaritzar el treball

Dimecres, 30 gener, 2019

Reunió de la “Plataforma Estatal en Defensa del Trànsit Interior de Ports” a Barcelona davant l'amenaça de precaritzar el treball

- Es reuneixen el 30 de gener a Barcelona, representants dels treballadors de les empreses de Trànsit Interior (Remolcadors, Amarradors, Boteros, etc.) de la majoria de Ports de l'Estat Espanyol.

- Els sindicats OTEP, SITRAMAR, COORDINADORA, CIG, USO, SAME, CNT, CGT Mar i Ports, s'integren en la plataforma i donen suport a les seves demandes.

- Es planteja obertament arribar a la convocatòria de Vagues en tots els ports, sí es permet l'entrada de banderes de conveniència.

En data d'avui, 30 de gener, la Plataforma la formen els treballadors i treballadores de les empreses de Trànsit Interior de Ports dels ports d'Algesires, Barcelona, Bilbao, Cadis, Castelló, Cartagena, Ferrol, Huelva, Las Palmas, Sagunt, Tenerife i València.

Aquesta reunió ve motivada per l'amenaça de deixar que en els serveis portuaris com el Remolc i l'Amarre, puguin treballar embarcacions registrades en altres països, és a dir, amb la bandera d'aquells, la qual cosa comporta que aquestes embarcacions i/o bucs es regeixen per la normativa i legislació del país d'origen.

Lògicament no vindran d'estats amb un marc laboral més avançat, al contrari l'objecte és promoure la laminació dels drets laborals dels actuals treballadors del sector, beneficiar-se de fiscalitats més baixes i de cotitzacions menors als seus treballadors, sense obviar la reducció dels costos laborals, per a exclusiu benefici de les empreses implicades.

La reserva de Bandera és una possibilitat contemplada en el “REGLAMENT (UE) 2017/352 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL de 15 de febrer de 2017 pel qual es crea un marc per a la prestació de serveis portuaris i s'adopten normes comunes sobre la transparència financera dels ports”, la qual ja apliquen països del nostre entorn com Itàlia, França i Alemanya.

Els treballadors del sector es senten abandonats per l'Administració del nostre País, que sembla disposada a precaritzar el treball i augmentar el risc d'accidents laborals i marítims, en benefici dels de sempre.

No ens oposem al fet que vinguin a treballar empreses i treballadors d'altres països, el que exigim és que ho facin en igualtat de condicions, respectant drets i obligacions.

La Plataforma i els sindicats integrats en ella, exigeixen la solució immediata a aquest problema, sol·licitaran les reunions i negociacions pertinents, i en cas de no obtenir el resultat desitjable, duran a terme les mobilitzacions i vagues necessàries, sense descartar un conflicte generalitzat en tots els ports que paralitzi el comerç marítim. A més, la Plataforma adverteix que si entra a treballar una embarcació o buc amb banderes de conveniència en qualsevol port nacional, la resposta serà col·lectiva i immediata.

Les greus conseqüències que tindria sobre el treball en el sector, sobre els professionals i persones treballadores, la pretesa liberalització dels serveis portuaris afectats, estan forçant la necessitat de prendre mesures tan contundents. Sabem que està en joc el futur del nostre treball, la nostra seguretat i la del servei que prestem.

Plataforma Estatal en Defensa del Trànsit Interior de Ports