CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La Plataforma #StopPujadesTransport convoca una manifestació el dissabte 15 de març a Barcelona

Dilluns, 3 març, 2014

Cartell manifestació 15M

La Plataforma StopPujadesTransport decideix enfocar les energies cap una gran mobilització el dissabte 15 de març a Barcelona, mantenint les concentracions els dimecres com a espai de difusió. Es posa com a prioritat ampliar la base social de la mobilització.

- 5 de març. 19.00h concentracions estacions (obrir portes, difusió 15M, etc.)

- 12 de març. 19.00h concentracions estacions (obrir portes, difusió 15M, etc.)

- 15 de març. 19.00 Manifestació Pl. Sant Jaume. La idea és concentrar-se
primer als barris i viles i arribar al centre de Barcelona amb columnes o
amb trens de rodalies i anar fins a la Pl. Sant Jaume a les 19.00h.

- STOP PUJADES mantindrà les convocatòries a les estacions cada dimecres i anuncia una manifestació per dissabte 15 de març a la plaça Sant Jaume de Barcelona.

L'ATM es nega a aplicar una rectificació tarifària demanada per la FAVB, CONFAVC, PTP i la Plataforma STOP PUJADES, durant l'última negociació.

STOP PUJADES no modificarà el calendari de protestes previst per les properes setmanes, a causa de la inoperància de l'Autoritat del Transport Metropolità d'atendre les demandes socials.

Les convocatòries segueixen vigents pels dimecres a les 19h i s'anuncia una manifestació per dissabte 15 de març que s'iniciarà a les estacions dels corresponents barris, viles o ciutats i confluirà a les 19h a la plaça Sant Jaume de Barcelona.

Les diferents entitats socials i sindicats convocats a la negociació de dimecres 26 al vespre, van tornar a demanar als representants de l'ATM, Josep Antoni Grau (Director General) i Mayte Capdet i Sorribes (cap del servei d’Integració tarifària i Comunicació), la retirada de les tarifes 2014 del transport. La resposta de l'ens públic fou la negació, apel·lant al deute econòmic que arrossega l'ATM.

Davant d'aquest bloqueig, STOP PUJADES reitera que:

- la situació econòmica de moltes famílies exigeix una rectificació política en matèria de transport públic, que és una necessitat bàsica per a la majoria;

- el deute l'han provocat els gestors a partir d'un malbaratament de recursos de l'ATM, així com els operadors de transport, no pas els usuaris;

- que hi ha mecanismes per reconduir el deute, sense que això comporti augments tarifaris (1);

- i que, per tant, la retirada no és un problema econòmic, sinó de voluntat política.

Durant la trobada, l'ATM es va comprometre a “implicar les associacions i entitats de caire social en les propostes i polítiques de mobilitat”, va fer una exposició de títols i de l'evolució de la demanda i es va fer una presentació de la T-Mobilitat.

Per STOP PUJADES aquesta trobada fou un avançament d'una agenda política ja planificada (únicament forçada per les protestes als carrers i als metros) i que en qualsevol cas, no suposa un diàleg real sobre les línies mestres del model de finançament, ni model de transport ni, per tant, del model tarifari.

(1): Infografia publicada per Promoció del transport públic:
http://www.transportpublic.org/images/20140211-infografia_stop.jpg

STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC

TELÈFON DE CONTACTE: 609.52.22.95

http://stoppujadestransport.blogspot.com

- Comunicat CGT Catalunya

Des de finals de l’any 2013 han anat aflorant iniciatives de protesta en contra l’augment del 5% del preu dels transports públic dictat per l’ATM de Barcelona. S’han anat convocant de manera descentralitzada des de la plataforma STOP PUJADES. Primer en barris de Barcelona i Santa Coloma i ara en molts barris i poblacions principalment de l’àrea metropolitana, però no exclusivament.

Aquest augment afecta a autobusos de TB, al Metro de Barcelona, a Ferrocarrils de la Generalitat, a Renfe Rodalies i a nombrosos operadors privats que participen del sistema tarifari integrat de les diferents corones del transport al voltant de l’Àrea Metropolitana. Milions de persones, milions de treballadors i treballadores de centenars de poblacions d'una dotzena de comarques hem de pagar més per accedir a un servei com el transport públic. I es tracta d’un increment que s’ha donat sobre tarifes que ja havien estat pujant els darrers anys, fins entorn un 50% des de l’any 2006.

Des de la CGT ens hem posicionat clarament en contra aquesta nova agressió cap a les nostres condicions de vida. Ho hem fet des de les seccions sindicals en empreses de transport (per exemple amb el comunicat de CGT al Metro de BCN, el comunicat de CGT a autobusos de TB i, recentment, un comunicat conjunt de CGT al Metro, autobusos de TB, FGC i Renfe), des de diverses federacions participant, sindicats, seccions sindicals que han difós i promogut accions de protesta i des de la CGT de Catalunya difonent també les accions i jornades de lluita, facilitant octavetes i aportant materials.

La CGT sempre s’ha implicat en la lluita per un transport públic i social. En els darrers mesos, de diferents formes i maneres, hem estat presents en aquestes noves iniciatives que ara mateix es coordinen des de la Plataforma STOP PUJADES. De cara al proper mes de març l’objectiu acordat dins d’aquesta plataforma és intensificar les accions i, sobretot, promoure una gran concentració el dia 15 de març, que reuneixi al centre de Barcelona columnes procedents de diferents barris i poblacions. Es pretén aconseguir que els polítics de l’ATM es vegin obligats a derogar la pujada de tarifes del 2014.

Us animem a difondre les convocatòries i els materials, especialment als centres de treball. Us animem també a promoure concentracions a poblacions on fins ara no s’ha arribat. I ens posem a la vostra disposició per al recolzament que pugueu necessitar en aquest àmbit.

dilluns 3 de març de 2014

Secretariat Permanent, Confederació General del Treball (CGT) de Catalunya

>>> En documents adjunts cartell i octavetes manifestació 15 de març a Barcelona i document d'Acció Social CGT Catalunya.

>>> Mireu també:
Transport Públic: pujada de tarifes al 2014. Plou sobre mullat
Comunicat Sindicat Transports CGT Barcelona

http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article10058

Attached documents