CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

NISSAN: Punt i final

Dijous, 31 gener, 2013

29 GENER 2013: PUNT I FINAL

El resultat es veia venir, després d'innombrables reunions de l'anomenat Pla de Competitivitat, l'empresa s'ha sortit amb la seva. Al final CCOO i UGT, s'han sumant a l'acord que a principis de la setmana passada va ratificar SIGEN-USOC, tal com va deixar escrit el 17 de gener. Annexat a l'acord durant el dia d'ahir es va signar una mena d'aclariment de diversos dels punts de l'acord.

Aquest acord inclou, entre d'altres, els punts següents:

• Augment del temps de treball diari.

• Augment de dies de treball anuals. Passem de 218 a 220 + 3 dissabtes addicionals.

• Creació d'una borsa de dies amb gestió per part de l'empresa dels dies de descans dels treballadors, (-25 / +25). Incloent els dies generats per flexibilitat i 2 o 3 dels 7 flotings de cada treballador.

• Canvi en el període de vacances, de juliol a setembre, en funció de les produccions.

• Nou salari dels treballadors de Nissan, doble escala salarial

• Increment saturació al 100%.

Durant aquests últims dies s'ha estat discutint la forma d'escriure un acord, que estableix les pitjors condicions que es recorden a NISSAN. En un primer moment, tots els sindicats vam donar una resposta negativa a la voluntat de l'empresa de canviar les nostres condicions de treball, en aspectes com l'augment de jornada, discriminació salarial, increment dels ritmes, ... línies vermelles, es feien dir. El temps ha permès que les postures hagin canviat i aquells que negaven una i altra vegada no compartir aquestes idees, al final hagin acceptat la proposta de la Direcció.

Des de la CGT valorem aquest acord com negatiu per als drets i condicions dels treballadors. No podem acceptar que s'estableixin acords que únicament busquen millorar el resultat econòmic de l'empresa. Les mesures acordades en aquest pacte són mesures contràries a la nostra idea de defensar els drets dels trabajadorxs, són mesures que augmenten la precarietat, més ritmes, menys salari, són mesures que augmenten l'atur, com els augments de jornada, quan hauríem repartir el treball per generar ocupació.

En els propers dies anirem desgranant punt per punt les modificacions del nostre conveni col·lectiu i com ens afectarà a cadascun de nosaltres.

Des de la CGT tenim clara una cosa, els signants
NO ENS REPRESENTEN

Secció Sindical de CGT a NISSAN Zona Franca, 30 de Gener de 2.013.

Annexe del preacord a NISSAN de CCOO-UGT-USOC amb la no signatura de CGT:

22 GENER 2013. FÀSTIC

Divendres passat, la direcció de l'empresa va donar per finalitzades les negociacions, del que ells anomenen competitivitat, a través del Informa a Tu Equipo que signa Frank Torres. En aquesta informació, deixa entreveure una situació complicada, com a resultat de no poder haver arribat a un acord per a l'eradicació de les nostres condicions de treball.

El 25/02/2009, aquesta mateixa Direcció, amb aquests mateixos sindicats, acorden un Pla Industrial, per adequar la planta al mercat i les seves variacions. Establint com "adequada" per una garantia de futur, la producció a dos torns de treball. Era insostenible una planta de més capacitat.

Per això, "es va necessitar" acomiadar a 2.000 persones, " respectant escrupolosament un mapa sindical ", però només per a aquells sindicats que van signar aquest acord. A més s'hi garantien inversions de 400 milions d'euros per als anys 2011-2012 (dels quals no tenim constància). Aquest mateix escenari que fa 4 anys era el nostre futur, ara és un procés de mort lenta? ENS MENTEIXEN.

Divendres passat a la tarda, en la lectura dels pamflets de la Direcció, que van llançar a la plantilla a través de la línia de comandament, aquests postul·len de manera verbal, que la falta d'acord es correspon entre altres coses amb el "repartiment sindical de les contractacions ". Des de la CGT hem denunciat històricament aquest tipus de sindicalisme, que anteposa els interessos dels propis sindicats, per sobre de l'interès comú de tots els treballadors.

Les reivindicacions històriques del sindicalisme, s'han de basar en la consecució de drets per a tothom, però aquest sindicalisme sembla haver acabat. Les Direccions de les empreses, fan partícips als sindicats d'altres negocis, negocis partidistes i privats que ofereixen als signants dels acords, com el NEGOCI DE L'OCUPACIÓ, amb la finalitat d'obtenir millors resultats electorals.

Quotes en acomiadaments (acceptades públicament en aquesta planta el 2009), quotes en contractacions ... La generació i destrucció d'ocupació correspon únicament a les Direccions de les empreses, no hem d'entrar en aquest joc macabre. Aquestes pràctiques, a més de convertir els mateixos sindicats en "màfies venedores d'ocupació", són més eines al servei de la Direcció per dividir la plantilla. No els importa fins on arriben els acords, si tenen establerta la seva part del pastís.

Tampoc acceptem la rebequeria de la Direcció, sempre ha utilitzat aquestes estratagemes per tenir submisos als sindicats, oferint beneficis a canvi d'acords. Així ho vol i l'ofereix tot sovint, i ho seguirà oferint sempre que hagi sindicats disposats a entrar en aquest circ. Ara es queixen?. És la seva forma de negociar, alguna vegada els havia de rebentar a la cara. A uns i als altres.

La proposta d'acord presentada per la Direcció, i signada el 21 de gener per SIGEN-USOC és inassumible per a la CGT, reiterem, que no podem acceptar que la competitivitat d'aquesta planta, passi any rere any, per trepitjar els drets dels treballadors . En aquest acord s'estableixen les pitjors condicions de treball, laborals i socials de la història recent de Nissan a la Zona Franca i Montcada.

BOICOT A LES HORES EXTRES I A LA COL·LABORACIÓ

17 GENER 2013. MATEIXES IDEES - MATEIX FINAL

Després de diverses hores de reunió des de les 09:30 del dia 16 de gener i fins a les 04.00 del dia d'avui 17 de gener, es continuava sense arribar a un acord pel que fa al Pla de competitivitat presentat per NISSAN.

En aquest sentit, segons l'empresa, es va crear un "acord" sobre les condicions laborals per als treballadors de Nissan, però no així en com traslladar-les al paper.

És per això que han presentat un acord, signat només per ells (la Direcció) i ha quedat pendent per signar per tots aquells sindicats que així ho considerin oportú.

El redactat de l'acord estableix:

· Augment de flexibilitat de jornada: Major nombre de dissabtes i hores flexibles.
· Creació banc de dies (-25 +25), amb gestió de l'empresa.
· Inclusió 2 flotings al banc de dies i 3 en els anys 2014-2015.
· Calendari per productes.
· Torns cap de setmana i vacances.
· Corredor de vacances de juny a setembre.
· Negociar nou calendari de Manteniment.
· Noves retribucions (grau 6) 25.641 €
· Nova progressivitat en la doble escala salarial 6 anys des del 61,5%.
· Suprimir 2.000, penalització per extinció de contractes temporals.
· Utilització ETT.
· Eliminació 15% temporalitat.
· Increment de jornada de 218 a 220 dies.
· Jornada industrial 227.
· Reduir temps de descans entrepà en 2 minuts.
· Avançar entrada de jornada a les 5:57 i retardar sortida a les 22:03.
· Reduir dues pauses de 11 a 10 minuts.
· Incrementar saturació mitjana al 100% en noves línies de producció.

Des de la CGT, rebutgem nou, aquest acord i tornem a dir que no poden vincular el futur d'aquesta planta, amb l'acceptació de les condicions exigides per l'empresa, han de treballar per i per a aquesta planta, oblidant-se d'una vegada per totes, que el futur ha de ser a costa dels nostres drets.

BOICOT A LES HORES EXTRES I A LA COL·LABORACIÓ

15 GENER 2013. REUNIÓ AL DEPARTAMENT DE TREBALL

Ahir 14 gener 2013, va tenir lloc una reunió amb la Direcció de l'empresa, arran de la convocatòria, que el Departament de Treball, ens va realitzar el passat divendres amb la intenció de conèixer quins eren l'estat de les negociacions.

En aquesta reunió l'empresa ha indicat quins eren els punts amb algunes discrepàncies amb la majoria de sindicats que fan impossible la consecució d'un acord satisfactori per a ella. Aquests punts continuen sent.

1. Diferències salarials que fan no ser competitius amb altres empreses.
2. Increment de les hores efectives de treball.
3. Reducció de dies de lliure disposició.

En l'aspecte econòmic la Direcció ha presentat una nova proposta, basada en la voluntat de canviar el sistema de classificació professional, similar al inclòs en el Conveni del Metall passant a englobar a tota la plantilla, tant operaris com empleats, en grups professionals, en lloc de en graus de valoració.

Aquests grups professionals, tindrien dos nivells salarials, un mínim i un màxim, que anirien des del salari d'ingrés, que vol l'empresa, fins al salari de l'actual plantilla. Aquesta nova proposta, no es diferencia per res del seu plantejament inicial, les mesures que estan buscant és simplement canviar el nom dels salaris, perquè recullin la reducció dels salaris que estan buscant. La nostra resposta continua sent la mateixa.

Des de la CGT, pel que fa a la voluntat de l'empresa de reduir la massa salarial, que segons ella, no ens fa ser prou competitius, hem tornat a llançar la nostra proposta.

En primer lloc s'ha de regular qual és aquesta despesa salarial. D'acord amb això, hem sol · licitat ser coneixedors del cost total salarial de la planta. Per això, hem exigit que facin públic, com és el cost de tots aquells treballadors que estan fora de grup, i que aquests, ingressin en les nostres actuals taules salarials. Amb aquesta mesura, es fa que aquesta companyia sigui encara més competitiva, com ells volen. Per a ells ser competitius és que el que menys cobra de Nissan, l'operari, ha de ser el que menys coure del sector, sense importar-li que els que estan a dalt, els que dirigeixen aquest "cotarro", siguin els que més cobren.

Des de la CGT rebutgem el nou plantejament salarial realitzat per la Direcció, així com els acostaments realitzats amb la resta de sindicats en aspectes com, l'augment de jornada, disminució de pauses, mobilitat de vacances, ... i demanem "que s'uneixin a la postura que ells consideren la fàcil ", la postura que defensa els drets dels treballadors, dimecres a les 09:30 tindrà lloc una nova reunió.

BOICOT A LES HORES EXTRES I TOT TIPUS DE COL·LABORACIÓ

11 GENER 2013. RESPOSTA A UNA PROPOSTA SOBRE LA DOBLE ESCALA SALARIAL

A mitjans d'aquesta setmana hem tingut notícies sobre la intenció de CCOO de presentar una proposta a la resta de sindicats en base a buscar un acord en NISSAN. I així apareix en informació de l'Agència EFE el 9 de gener.

Durant el dia d'ahir, les quatre seccions sindicals ens vam reunir davant la petició d'aquest sindicat, per fer-nos coneixedors d'aquesta proposta.

Aquesta proposta comporta la progressivitat en el salari de les noves incorporacions, durant els 5 primers anys, des del 62% fins al 80% del salari total brut. A partir del sisè any, el salari complet, es correspondria amb el 100% de les taules.

Però hi ha una "trampa", aquests treballadors, no cobrarien el seu salari íntegre perquè el seu temps productiu no seria durant tota la jornada de treball.

Exemple. Els treballadors de nova incorporació en arribar al 6 º any, passarien a treballar 6 hores 24 minuts en producció (80% del total de la jornada 8 hores) i la resta no les cobrarien perquè estarien "en formació"). Amb el que aquests treballadors, tindrien un salari del 80% del grau de valoració del seu lloc de treball.

D'altra banda, també hi va haver un plantejament per obrir una negociació que servís per canviar el manual de valoració del nostre conveni col · lectiu.

Des de la CGT ja hem dit que no acceptarem formar part d'aquest tipus de mesures, perquè:

1. La doble escala salarial només busca un major benefici per a l'empresa, pagant menys al treballador.

2. Arribat el sisè any, en el cas que el treballador no hagués de treballar en producció, només ho fessin pel temps que cobra i la resta de jornada estigués en formació per què no ha de tenir dret a cobrar? De la formació s'ha de fer càrrec l'empresa.

Des de la CGT no recolzem aquesta proposta plantejada, i continuem exigint respecte a les nostres condicions de treball i els nostres drets, que ha de canviar la postura és l'empresa i renunciar a les seves pretensions i no ser els treballadors, els que oferim els nostres drets.

BOICOT A LES HORES EXTRES I LA COL·LABORACIÓ

10 GENER 2013. EN RESPOSTA A LA DIRECCIÓ

· NISSAN Japó sap sobradament que la planta de Barcelona és competitiva, per això ja hi ha vehicles adjudicats, però per això també hem patit retallades en les condicions de treball (2011) i milers d'acomiadaments (2009).
· Cada dia que passa s'amplia el temps límit de negociació, cada dia li interessa més a l'empresa arribar a un acord, cada dia pressiona, xantatge i amenaça més als seus treballadors, però cada dia seguim sent competitius.
· SI. Som competitius. I les oportunitats han de venir com ja ho han fet en el passat.
· Mai ens oblidem quan una Direcció ens fa xantatge i ens amenaça amb acomiadaments i mort lenta.

PER AIXÒ, NO ESTEM A FAVOR D'AQUEST ACORD, PERQUÈ

AMB AQUEST ACORD

· Augment de jornada
(Menys necessitats de plantilla,
Possibilitat d'acomiadaments,
Deteriorament de la salut ...)
· Pèrdua de drets
(Menys dies de descans, menys temps de pauses, menor conciliació laboral i familiar ...)
· Precarietat en l'ocupació
(Augment temporalitat, discriminació
Salarial, mobilitat vacances ...)
· Futur
( Incert, tornaran amb les amenaces i
el xantatge)
· Persones
(Desmotivació per sucumbir al
xantatge per la por, desconfiança en
els sindicats i resignació ...)

SENSE AQUEST ACORD

· Condicions de treball
(Manteniment de jornada i drets laborals)
· Oportunitats productives
(Responsabilitat d'adjudicació de càrregues productives i productes a la Direcció)
· Ocupació
(Majors necessitats de plantilla per les produccions adjudicades)
· Mort lenta
Per als càrrecs directius que no són competents per adjudicar produccions amb les condicions actuals i la seva gestió.
· Persones
(Dignitat, confiança en qui els ha de defensar, pas endavant contra l'opressió, canviar la idea d'acceptar el discurs de la por i la resignació)

Des de la CGT podríem formar part d'un acord on s'establissin mesures per incrementar la capacitat productiva, on es generaran llocs de treball, on es millorés la conciliació laboral, on es respectés al treballador. No formarem part d'un acord contrari a la nostra forma de fer sindicalisme.

Aquesta negociació ha arribat a un punt, on sembla que el problema està, en si hi ha possibilitat d'establir treballadors de primera i de segona, (igual treball, igual salari). Semblen acceptades mesures com, la renúncia a la gestió dels dies de descans per treballador, augment de la jornada de treball, disminució pauses i temps d'entrepà, mobilitat de les vacances ...

AIXÒ NO ÉS LA DEFENSA DE QUI REPRESENTEM. HEM RECUPERAR L'ESPERIT PASSAT I DEFENSAR EL QUE ÉS NOSTRE.

CGT Nissan

Més informació:

- CGT NISSAN

- TWITTER CGT NISSAN

- ISSU CGT NISSAN: http://issuu.com/cgtnissan

Contacte: Javi (CGT NISSAN): 637513483