CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Comunicat dels sindicats ferroviaris davant l’anunci del Consell de Ministres de liberalitzar el ferrocarril el juliol del 2013

Dimarts, 24 juliol, 2012

REBUTGEM AQUEST NOU ATAC DEL GOVERN QUE OBRE LA PORTA A UNA POSSIBLE PRIVATITZACIÓ I DESMANTELLAMENT DEL FERROCARRIL PÚBLIC

El Consell de Ministres del 20 de juliol ha avançat a juliol del 2013 la liberalització del sector ferroviari, obrint la porta a una possible privatització i desmantellament del sector públic ferroviari. Una cosa innecessària i que ni la Comunitat Europea obligava a realitzar-lo amb tanta premura.

Els sindicats més representatius de ADIF, FEVE i RENFE-Operadora rebutgem aquesta nova mesura del Govern que considerem que va en una direcció inútil i nefasta, com es demostra per l'ocorregut en altres ferrocarrils que fa anys van optar per decisions d'aquest tipus i finalment van haver de rectificar davant el caos originat, com va passar amb els ferrocarrils britànics o argentins, que finalment van haver de tornar a ser nacionalitzats.

Rebutgem les argumentacions abocades per la portaveu del Govern, qui ha afirmat que aquestes mesures van encaminades a "abaratir costos als ciutadans i als viatgers… i a eliminar un embull d'empreses que consumeixen moltíssims diners en simples costos de funcionament".

L'experiència ens demostra que la liberalització o privatització del transport ferroviari no només no ha abaratit costos a la ciutadania, sinó que ha suposat l'augment del preu dels bitllets, la supressió de línies, l'empitjorament de la qualitat en el servei i la disminució de la seguretat, a més de retallades en l'ocupació i les condicions laborals del personal ferroviari. Valgui com exemple l'ocorregut en els ferrocarrils abans esmentats.

No és "l'embull d'empreses" públiques la qual consumeix moltíssims diners. És el balafiament, l'especulació, la corrupció i l'avarícia i insaciabilitat dels denominats "mercats", el que ens ha dut a una situació que es pretén que paguem qui no l'hem provocat.

Aquest Govern ha apostat pel desmantellament de tots els serveis públics, i ara vénen a per el transport públic ferroviari. Quan altres Governs europeus han apostat per l'enfortiment dels seus ferrocarrils públics, fins i tot amb inversions en l'estranger, com la SNCF (França) o la DB (Alemanya), a Espanya es pretén el seu desmantellament per a convertir el ferrocarril, com estan fent amb la sanitat i l'ensenyament, en un negoci privat a costa dels drets bàsics de la ciutadania, de l'ocupació i dels drets socials i laborals.

Emmarquem la decisió adoptada avui pel consell de Ministres en línia amb l'informe que va sortir a la llum el passat mes de maig elaborat per INECO, l'enginyeria de transports del Ministeri de Foment, que recomanava la privatització total de Renfe abans de gener del 2014, i la comunicació que se'ns va fer la setmana passada de la intenció de segregar Renfe en quatre societats anònimes.

Des dels sindicats representatius de ADIF, FEVE i RENFE-Operadora ens oposem a aquest tipus de mesures i fem una crida als ferroviaris i ferroviàries a participar de totes les accions que es convoquin en defensa dels nostres drets, del ferrocarril públic i de l'ocupació, i a donar suport massivament a la jornada de vaga del 3 d'agost perquè sigui un èxit que demostri al Govern la nostra total oposició al seu plans de desmantellament del ferrocarril públic.

NO A LA PRIVATIZACIÓ: TOTS JUNTS PER UN FERROCARRIL PÚBLIC!

CCOO, CGT SF, UGT, SEMAF, SCF