Rodalies de Barcelona: Condicions de seguretat gens òptimes - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
Via Laietana, 18, planta 9 - 08003 Barcelona - Telèfon: 93 310 33 62 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

Rodalies de Barcelona: Condicions de seguretat gens òptimes
Comunicat SFF-CGT
dimarts 14 de febrer de 2012 / Comunicats / Visites: 692
Menéame

A Rodalies de Barcelona es produeixen situacions d’estrès laboral per part del col·lectiu de Maquinistes, al no garantir-se el període de descans legal entre jornades i al no compensar en descans tots els excessos que s’obliguen a realitzar.

La Prefectura de Rodalies ha modificat els gràfics de servei diverses vegades durant l’any 2011 i aquests estan elaborats de tal manera que obliguen els maquinistes a realitzar pernoctacions fora de residència amb només 4 o 5 hores per poder dormir i amb jornades que superen les 12 hores, el que suposa un minvament considerable de la seva condició física, minva que podria influir en la seguretat ferroviària.

CGT ha presentat durant el passat any 2011 nombroses denúncies a la Inspecció de Treball i Seguretat Social de Barcelona per les múltiples irregularitats i abusos que Renfe comet amb els seus Maquinistes.

La política de Renfe facilita l’existència de situacions de risc per als propis treballadors i per als usuaris del ferrocarril públic . A la fatiga laboral, se suma la fragmentació ferroviària i un deplorable estat de la infraestructura de Catalunya, plena de mancances: greu insuficiència de capacitat per no haver invertit en molts anys en noves línies i desdoblaments, trams de vies propis d’un museu abandonat, al que se suma un manteniment escàs i parcialment privatitzat .

L’actual sistema ferroviari dels túnels de Barcelona ha hagut de ser acantonat "en curt" (menor distància entre senyals) per poder permetre un major nombre de circulacions i poder suportar la creixent demanda. Els problemes vénen amb la forma reglamentada per a regular el trànsit i en la inexistència de sistemes de seguretat antics (ATP) o moderns (ERTMS) que impedeixin la col · lisió de trens prevenint els possibles errors humans.

Els dirigents del Ministeri de Foment no semblen estar al servei del ferrocarril, igual que els polítics carregats de privilegis que, en benefici dels seus foscos interessos, es tiren culpes uns als altres sense resoldre mai res. Tot això està generant una situació explosiva que només perjudica a la ciutadania, que és la que utilitza el transport públic.

CGT està a l’espera dels dictàmens tècnics dels últims accidents, que seran els que aclareixin amb certesa els recents successos, però no podem ignorar que les circumstàncies que ens envolten i que es descriuen, també són influents.

Barcelona, ​​14 de febrer de 2012

SFF-CGT

Comparteix
 Convertir a ebook |  Guardar com PDF Guardar com pdf

Fer un conmentari

Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.

Rànquings 365 últims díes
  1. Convocatòria de Roda de Premsa: Denúncia Penal de la UAB contra el Secretari General de la CGT de Catalunya, Ermengol Gassiot
  2. La CGT vincula la denúncia Penal del seu Secretari General a un atac a la seva Acció Sindical
  3. La Universitat és la gallina dels ous d’or: molts professors aprofiten una regulació a la carta per lucrar-se sota el paraigua de la docència a la pública
  4. Debat sobre la gestió dels serveis públics el 7 de març a Barcelona: Gestió opaca versus gestió col·lectiva
  5. 150 persones es concentren contra l’amiant a l’Hospital de Viladecans
  6. Valoració d’urgència de la CGT dels resultats a les eleccions sindicals 2015 a l’ensenyament públic de Catalunya
  7. NISSAN: La CGT, es presenta com una alternativa sindical, al sindicalisme de pactes contra els treballadors
  8. La teranyina sanitària dels Consorcis (Capítol II). El cas del Consorci Sanitari Parc Taulí de Sabadell
  9. La Teranyina Sanitària dels Consorcis (Capítol III): El cas del Consorci Sanitari Integral
  10. Denúncia CGT UAB a Inspecció de Treball a UAB per presumptes irregularitats en la contractació de professorat amb "Tenure Track" que no correspon a cap figura de la legislació vigent

Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.0.7 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid