Rodalies de Barcelona: Condicions de seguretat gens òptimes - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
Via Laietana, 18, planta 9 - 08003 Barcelona - Telèfon: 93 310 33 62 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

Rodalies de Barcelona: Condicions de seguretat gens òptimes
Comunicat SFF-CGT
dimarts 14 de febrer de 2012 / Comunicats / Visites: 692
Menéame

A Rodalies de Barcelona es produeixen situacions d’estrès laboral per part del col·lectiu de Maquinistes, al no garantir-se el període de descans legal entre jornades i al no compensar en descans tots els excessos que s’obliguen a realitzar.

La Prefectura de Rodalies ha modificat els gràfics de servei diverses vegades durant l’any 2011 i aquests estan elaborats de tal manera que obliguen els maquinistes a realitzar pernoctacions fora de residència amb només 4 o 5 hores per poder dormir i amb jornades que superen les 12 hores, el que suposa un minvament considerable de la seva condició física, minva que podria influir en la seguretat ferroviària.

CGT ha presentat durant el passat any 2011 nombroses denúncies a la Inspecció de Treball i Seguretat Social de Barcelona per les múltiples irregularitats i abusos que Renfe comet amb els seus Maquinistes.

La política de Renfe facilita l’existència de situacions de risc per als propis treballadors i per als usuaris del ferrocarril públic . A la fatiga laboral, se suma la fragmentació ferroviària i un deplorable estat de la infraestructura de Catalunya, plena de mancances: greu insuficiència de capacitat per no haver invertit en molts anys en noves línies i desdoblaments, trams de vies propis d’un museu abandonat, al que se suma un manteniment escàs i parcialment privatitzat .

L’actual sistema ferroviari dels túnels de Barcelona ha hagut de ser acantonat "en curt" (menor distància entre senyals) per poder permetre un major nombre de circulacions i poder suportar la creixent demanda. Els problemes vénen amb la forma reglamentada per a regular el trànsit i en la inexistència de sistemes de seguretat antics (ATP) o moderns (ERTMS) que impedeixin la col · lisió de trens prevenint els possibles errors humans.

Els dirigents del Ministeri de Foment no semblen estar al servei del ferrocarril, igual que els polítics carregats de privilegis que, en benefici dels seus foscos interessos, es tiren culpes uns als altres sense resoldre mai res. Tot això està generant una situació explosiva que només perjudica a la ciutadania, que és la que utilitza el transport públic.

CGT està a l’espera dels dictàmens tècnics dels últims accidents, que seran els que aclareixin amb certesa els recents successos, però no podem ignorar que les circumstàncies que ens envolten i que es descriuen, també són influents.

Barcelona, ​​14 de febrer de 2012

SFF-CGT

Comparteix
 Convertir a ebook |  Guardar com PDF Guardar com pdf

Fer un conmentari

Rànquings 365 últims díes
  1. Propera batalla, la universitat?
  2. Nou llibre de Dolors Marín sobre la història del pensament i de les experiències de l’anarquisme: ’Anarquismo, una introducción’
  3. Aturem el desallotjament del Casal Okupat Autogestionat La Llavor del Prat de Llobregat
  4. Causes i conseqüències de la pobresa infantil
  5. Èxit de la concentració-esmorzar reivindicatiu dels treballadors del INSS de Barcelona el 20 de novembre
  6. CGT guanya les eleccions sindicals a Avis Contact Center de Barcelona
  7. FUNOSA: fem memòria abans de l’ERTO plantejat per l’empresa a l’octubre
  8. Sol·licitud de CGT al Ministeri de coeficients reductors de jubilació per exposició a l’amiant. Normativa sobre l’Amiant
  9. Els plans funcionals com a primera etapa del Consorci Sanitari de Tarragona
  10. Entrevista a l’economista Amaia Pérez Orozco: “La noció hegemònica del que és el benestar encara està molt vinculada al consum”

Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.0.7 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid