CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

L’alcalde de Reus exigirà per escrit a Adif que restableixi el servei de personal del torn de nit a l’estació

Dimecres, 21 març, 2007

L'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, es va reunir ahir al matí amb tres integrants del Sindicat Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball per buscar solucions al fet que l'Adif retirés els treballadors del torn de nit de l'estació de Renfe de la ciutat. En aquest sentit, es va comprometre a enviar una carta a l'entitat ferroviària per sol·licitar el restabliment del personal, al reconèixer junt amb el sindicat que la seva supressió suposa «un minvament de la qualitat del servei públic».

El Punt - 21/03/2007
GISELA PLADEVEYA. Reus
Diversos representants del Sindicat Federal Ferroviari de Tarragona, pertanyent a la CGT, van celebrar ahir una trobada amb l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, amb l'objectiu de denunciar «la decisió unilateral de la direcció executiva d'Estacions de Viatgers d'Adif de deixar, des del dia 1 de gener del 2007, l'estació de Renfe de la localitat sense servei de venda de bitllets i atenció al públic entre les deu de la nit i les sis de la matinada», a més de «l'eliminació de la informació per megafonia en aquest tram horari». En concret, la supressió del personal afecta els trens Exprés amb destinació Bilbao (23:14h) i Madrid (23:56h), així com els primers combois en direcció Tarragona-Barcelona com el Costa Brava (5:01h).

El batlle de la ciutat va compartir aquesta preocupació, manifestant la seva «voluntat d'ajudar en tot el que estigui a les seves mans». Per això, en la mateixa reunió va assegurar que trametrà una carta a Adif per demanar que es reobri la venda de tiquets en horari nocturn. Igualment, un dels membres del sindicat, Joan Ramon Ferrándiz, va explicar que Pérez també sol·licitarà que es tornin a posar en funcionament les circulacions diürnes que enllaçaven la capital del Baix Camp amb Madrid. En canvi, no va definir com a «prioritària» la idea de l'organització sindical de crear una xarxa circular de material lleuger, connectant per mitjà de la infraestructura existent entre Tarragona i Reus amb Alcover-la Plana Picamoixons-Valls-Salomó-Roda de Berà-Sant Vicenç de Calders i Torredembarra amb una freqüència d'una hora en ambdós sentits, en considerar que aquest tram «no tindria futur» perquè «el que més interessa és comunicar Tarragona i Reus amb Salou i Cambrils».

Sortida de mercaderies

Un altre dels punts que va posar sobre la taula el sindicat va ser el ja tradicional reclam de reobertura de la línia ferroviària en desús entre Reus i Roda de Berà. Aquesta infraestructura permetria la sortida directa de les mercaderies perilloses que es transporten des de Constantí a Barcelona i la frontera francesa per mitjà de Roda. En l'actualitat, aquestes matèries han de maniobrar-se en la terminal de Reus per canviar l'orientació dels combois: una actuació que suposa un temps acumulat de més de dues hores i mitja fins a la seva arribada a Sant Vicenç de Calders, respecte dels 15 minuts que diuen que es tardaria amb la ruta alternativa. Per evidenciar-ne la viabilitat, el sindicat està acabant un informe tècnic que remetran a Pérez, qui va afirmar que està disposat a estudiar-lo. Tot i això, va advertir que fer realitat aquesta proposta pot ser complicat perquè «alguns d'aquests trams ja queden coberts per la línia del tren d'alta velocitat (TAV)».