CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Principi d’acord a Seat amb la readmissió dels acomiadats el 2011

Dissabte, 23 gener, 2010

Després de la imposició d'acomiadaments salvatges, davant els quals la majoria dels treballadors han acceptat una indemnització de 60 dies davant la coacció que se'ls plantejava, s'han produït una sèrie de mobilitzacions que han paralitzat la producció durant una mitjana de dos dies en les fàbriques de Seat.

La plantilla indirecta i tècnics, per primera vegada, i davant la sorpresa dels companys/es de la cadena, feien un passeig per la factoria cridant a l'atur. Els directes no es van sumar a l'atur. No obstant això la plantilla de Manteniment va trencar la paràlisi mobilitzadora de molts anys i s'han tingut piquets amb fogueres durant tres dies a Martorell.

L'empresa admetia la reincorporació de qui no havien acceptat els 60 dies (uns 25), però es negava a que qui havia signat ja el xantatge tinguessin possibilitat de tornar. Finalment, la possibilitat de reingrés només ha estat possible després d'un període d'atur amb formació, amb reincorporació posterior a l'empresa. UGT i CCOO van proposar una sortida similar a la del ERO de 2005 quant al sistema de reingrés.

La CGT, després de l'experiència i la lluita d'aquest temps, hem plantejat dues condicions que després de diverses reunions i tornades a la mobilització, han estat acceptades per l'empresa:

* Garantia de contractació al final del procés de formació.

* Que es mantingui el dret a l'antiguitat que es va perdre en l'acord de 2005.

Per això hem signat un preacord que està pendent de ratificar pels afectats i per cada sindicat en els nostres òrgans de gestió. La plantilla ha respost positivament tant per a mobilitzar-se com davant la possibilitat de solució que s'obre amb aquest preacord.

Una salutació fraternal.

Diego Jesús Rejón Bayo, Secretari Acció Sindical FESIM-CGT

>>> Podeu consultar el preacord a: www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell/documents/2010-01-22_acuerdo_reingreso.pdf


Seat i el comitè d'empresa acorden el reingrés dels acomiadats abans de juny del 2011.

El pacte paralitza el procés de més de 200 rescissions entre tècnics i personal indirecte. La Direcció de Seat i els representants del comitè d'empresa han arribat avui un acord per a paralitzar el procés de més de 200 acomiadaments individuals en el col·lectiu de tècnics i personal indirecte, després que l'empresa accedís al reingrés de tots els afectats abans de juny del 2011 sota la condició que segueixin un itinerari formatiu i superin una prova.

El principi d'acord, que té el vistiplau del comitè en ple, suposa el reingrés immediat d'uns 20 treballadors que no van signar la carta d'acomiadament, han confirmat fonts sindicals. Per a la resta d'afectats, obre la porta a decidir si abandonen l'empresa amb 60 dies per any treballat o bé es marxen amb opció a retornar el 2011, just quan comenci la producció del Audi Q3 en la planta de Martorell (Baix Llobregat).

En el cas d'aquests treballadors s'obren dues opcions a les quals podran acollir-se. D'una banda, podran optar per una indemnització de 20 dies per any i el reingrés no abans d'un any i sempre que hagin complert amb els requisits de formació en la seva especialitat que requerirà Seat a través d'un examen que portarà a terme una empresa de formació externa. Aquests conservaran la seva categoria al tornar a la factoria.

Pacte "històric"

La segona opció de reingrés contempla una indemnització de 35 dies per any a canvi de seguir l'esmentat pla de formació i superar la prova quan arribi el moment de reingresar (abans de juny del 2011). Aquest col·lectiu conservarà categoria i antiguitat al seu retorn. Es mantindran les prejubilacions fetes en el marc d'aquesta retallada de plantilla, que afecten a unes 119 persones i que es van pactar la setmana passada.

El president del comitè, Matías Carnero, ha valorat l'acord arribat amb el mateix president de Seat i màxim impulsor d'aquests acomiadaments, James Muir, i ha titllat de "històric" el fet que els tres sindicats --UGT, CCOO i CGT-- s'hagin sumat al pacte.

El pacte suposa també la desconvocatòria de la vaga prevista per al dilluns, dia en el qual s'ha convocat una assemblea informativa per als treballadors, així com la retirada de les denúncies interposades pels sindicats a l'administració laboral. La fàbrica de Seat a Martorell i la seva filial Gearbox, que estan parades des del dijous pel bloqueig del col·lectiu de manteniment a l'entrada de camions amb components per a les línies de producció, podrien tornar al treball en les pròximes hores.

Kaos en la Red (Laboral-Economia)
www.kaosenlared.net/noticia/seat-comite-empresa-acuerdan-reingreso-despedidos-antes-junio-2011


Principi d'acord a Seat amb la readmissió dels acomiadats el 2011

23 gener 2010 - Barcelona - EFE

La Direcció i el comitè d'empresa de Seat han arribat avui a un principi d'acord per a la readmissió dels treballadors acomiadats, que haurà de ser ratificat el dilluns en assemblea, pel que les aturades han conclòs i la producció a Martorell s'està reprenent.

L'acord contempla la readmissió immediata dels 20 treballadors que no han signat la carta d'acomiadament, mentre que la resta d'afectats podrà decidir si abandona l'empresa amb una indemnització de 60 dies per any treballat, o anar-se amb l'opció de retornar a Seat l'any 2011 . Per a ser readmesos el pròxim gener, els treballadors haurien de seguir abans un curs de formació obligatori i superar una prova d'accés. Dilluns que ve al matí, el comitè es reunirà amb els treballadors afectats perquè ratifiquin el preacord signat avui, pel que fins a llavors la vaga prevista per a aquest dia no es desconvoca formalment.

Els sindicats han pactat per altra banda que l'empresa no sancioni les aturades d'aquests últims dies en les plantes de Martorell i Zona Franca, a més d'assumir la meitat dels seus costos. Els treballadors del centre de Martorell estaven en vaga des d'ahir, i durant el dia d'avui els piquets informatius van impedir l'entrada de camions al recinte, el que ha provocat llargues cues. També els treballadors de Gearbox del Prat, que pertany al grup Seat i fabrica caixes de canvi, estaven parats des d'ahir, el que suposava una amenaça per a les plantes de Seat i les del grup Volskwagen de Pamplona i Alemanya.

Els sindicats i els directius de Seat es trobaven reunits des de mig matí d'ahir per a acostar postures i intentar desbloquejar el problema. El conflicte a Seat es va deslliurar arran de que l'empresa anunciés l'acomiadament “per baix rendiment” de 330 empleats no vinculats a la producció. Dilluns passat, la Direcció de l'empresa va començar a repartir les cartes d'acomiadament entre treballadors i els sindicats van denunciar que la gran majoria dels afectats no eren directius. La decisió va fer que els treballadors de Seat de la Zona Franca paressin espontàniament diversos dies d'aquesta setmana i convoquessin una vaga de 24 hores per a dilluns que ve.