La Generalitat alerta de la fragilitat del sector de l'automoció a Catalunya - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

La Generalitat alerta de la fragilitat del sector de l’automoció a Catalunya
dimarts 13 de març de 2007 / Notícies / Visites: 4312
Menéame
  • El govern català aprova un pla amb una inversió inicial d’1,5 milions d’euros per internacionalitzar-lo
  • Treballadors de SAS van bloquejar ahir l’entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL
  • Empleats de SAS aturen tres hores algunes línies de Seat
El Punt - 13/02/2007
JORDI TORRENTS. Barcelona

El sector de l’automoció suposa més d’un 10% del volum de negoci de la indústria catalana, però el tancament de diverses empreses en els darrers anys –amb casos com els de Lear, Valeo, Nacam i els més recents de SAS i Copo Fehrer– han encès els llums d’alarma, especialment entre firmes dedicades a subministrar components als grans fabricants. Un estudi presentat ahir pel Copca –consorci vinculat a la Generalitat– alerta que les companyies d’aquest segment són «molt sensibles a la globalització», motiu pel qual el govern català ha aprovat un pla per internacionalitzar el sector, amb un pressupost inicial d’1,5 milions.



+ El conseller Josep Huguet, ahir, amb representants del sector de l’automoció. / Foto: EL PUNT
El conseller d’Innovació i Empresa, Josep Huguet, va presentar ahir, durant el Fòrum d’Empreses de l’Automoció, un pla per «donar suport a la internacionalització de les empreses catalanes del sector», segons el conseller, amb el punt de mira més centrat en les firmes dedicades a subministrar components i serveis auxiliars. Huguet va insistir en la necessitat de sortir a l’exterior, però també en el fet que les firmes instal·lades a Catalunya «cooperin més entre elles», ja que un dels grans problemes del teixit empresarial és «l’individualisme». El govern reclama que les empreses valorin la possibilitat d’agrupar-se per constituir aliances o fusions a l’exterior, i implantar-se així a prop de les constructores d’automòbils multinacionals que se situen en àrees com ara l’est d’Europa, la Xina i l’Índia. A Catalunya, entre constructors i proveïdors, operen 463 empreses, amb més de 44.000 empleats. El problema és que 300 empreses es dediquen exclusivament a la fabricació d’equips i components, tot i que ho fan bàsicament per a les grans plantes productives de Seat, Nissan i Iveco. El pla governamental inclou vuit grans actuacions, com ara la creació de grups d’exportació en origen i destinació, l’elaboració d’estudis de prospecció de mercats i clients, un mapa de posicionament del sector a Catalunya i un programa de planificació internacional.



NUL·LITATS RATIFICADES

També ahir, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va ratificar tres sentències més de nul·litat –ja en són 30– obtingudes pel col·lectiu d’advocats Ronda sobre alguns dels 660 acomiadaments del 2006 a Seat. Pel col·lectiu, «es confirma la discriminació sindical» cap a afiliats al sindicat CGT.

Protesta dels treballadors de SAS

Treballadors de SAS –proveïdora durant dotze anys de Seat– van bloquejar ahir l’entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL, encarregat de subministrar cablejat per al tauler de control de l’Ibiza i el Córdoba. Segons el comitè de SAS, durant tres hores van quedar aturades les línies de muntatge dels dos models , fins que els antiavalots van desallotjar els treballadors. L’acció coincidia amb el primer dia de treball del nou proveïdor, Peguform, firma que ofereix condicions salarials més baixes.

Empleats de SAS aturen tres hores algunes línies de Seat

La tensió que viuen els 300 treballadors de SAS –proveïdora durant dotze anys de Seat i pendent, avui mateix, d’un expedient de regulació (ERO) per tancar la factoria d’Abrera– va provocar que un centenar bloquegessin ahir al matí l’entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL, encarregat de subministrar cablejat per al tauler de control de l’Ibiza i el Córdoba. Segons el comitè de SAS, l’acció va provocar que, durant tres hores, quedessin aturades les línies de muntatge dels dos models –dels quals Seat en produeix 965 al dia–, fins que antiavalots de la Guàrdia Civil van desallotjar els treballadors. L’acció coincidia amb el primer dia de treball del nou proveïdor, Peguform, firma que ofereix condicions salarials més baixes.

Comparteix
 Convertir a ebook |  Enregistrer au format PDF Guardar com pdf
Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.

Rànquings 365 últims díes
  1. La CGT denuncia escassetat de material de protecció adequat per als sanitaris de la demarcació de Tarragona i les deficients mesures de prevenció i protecció
  2. Una sentència que ataca les llibertats i els drets civils
  3. Crida de la CGT de Catalunya a la mobilització contra la #LleiAragonés
  4. Campanya Aturem la Invasió
  5. El govern prepara una privatització massiva. Aturem la #LleiAragonés
  6. El RACC es fa la foto oferint les seves instal.lacions a la Generalitat mentre inventa un ERTO aprofitant l’excusa del COVID-19
  7. Contra la repressió i els nous muntatges policials, llibertat detingudes
  8. Exigim la paralització de les oposicions de TEEI i que les fagin fixes
  9. La CGT denuncia un cas de semiesclavatge laboral en una empresa de Valls
  10. Ha sortit el número 212 de la revista Catalunya (novembre 2019)

Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.2.3 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid