CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Treball emplaça TMB i els conductors a negociar

Dimecres, 12 març, 2008

EL PERIÓDICO / BARCELONA .- La reunió que va propiciar ahir la consellera de Treball, Mar Serna, entre els conductors d'autobusos i l'empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sobre el conflicte que els enfronta pels dos dies de descans setmanals va servir almenys per establir les bases per seguir parlant. Serna va presentar una proposta nova que emplaça les parts a obrir a partir de divendres una taula de negociació.

Els sindicats convocants de la vaga, CGT i ACTUB, que van assistir a la reunió de més de tres hores juntament amb la resta del comitè d'empresa oposat a l'aturada, CCOO, la UGT i SIT, portaran el pla de Treball a l'assemblea que celebraran demà al migdia els conductors al Casinet d'Hostafrancs, al carrer del Rector Triadó, segons va manifestar el president del comitè i dirigent de la CGT, Saturnino Mercader.
En la reunió hi van participar per part de TMB la presidenta de l'empresa, la regidora Assumpta Escarp, i el vicepresident executiu, Dídac Pestaña. Escarp va declarar que divendres TMB anirà a la nova reunió encara que segueixin convocades les aturades dels pròxims dijous, si bé "es pot replantejar la situació si no hi ha gestos de bona voluntat". La presidenta va afegir que la intenció de l'empresa és "obrir el conveni" per incloure-hi la sortida negociada del conflicte.

TAULA DE NEGOCIACIÓ

Mercader va considerar innovador i positiu que el pla de Treball creï una taula de negociació en què participin tots els sindicats del comitè d'empresa i un mediador de la Generalitat i que fixi un termini màxim d'un mes per arribar a un acord. Va insistir, no obstant, que encara falta el compromís de TMB que la instauració dels dos dies de descans a la setmana es farà sense augmentar la jornada laboral anual dels treballadors i sense retallar el seu salari.

Aquests són precisament els punts que l'empresa ha rebutjat des del principi del conflicte i que sempre ha volgut tractar en el marc global del nou conveni. TMB addueix l'elevat cost que suposaria acceptar una reducció tan notable de les hores de treball, si bé accepta el principi que hi hagi els dos dies de descans a la setmana. La posició es manté, però apareixen matisos significatius, com acceptar una segona reunió encara que la vaga segueixi convocada.

Fins ara els conductors de TMB han fet 12 dies de vaga, set entre finals de desembre i principis de gener i cinc la setmana passada. Entre les dues aturades hi va haver una primera mediació de la Generalitat que va acabar sense èxit.

El Periódico|El Periódico