CGT convoca 4 dies de vaga a la RENFE el 31 de juliol, 14 i 30 de agost, i l'1 de setembre - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

CGT convoca 4 dies de vaga a la RENFE el 31 de juliol, 14 i 30 de agost, i l’1 de setembre
dimarts 16 de juliol de 2019 / Acció Sindical / Visites: 550
Menéame

Una vegada els ministeris d’Hisenda i Foment aproven unes taxes de reposició ridícules que no solucionen els problemes estructurals del Grup Renfe i l’empresa manté una actitud d’intransigència, a l@s treballadors/es només ens queda un camí, la mobilització.

És principi i haver de qualsevol sindicat defensar, fins on la raó exigeix, els drets laborals dels seus representats; la CGT canalitzarà tot l’empipament i la ràbia de l@s treballadors/es i els enfrontarà a la tossudesa de la Direcció i el Ministeri convocant aturades al llarg del període estival.

CGT ha convocat aturades en les següents dates i horaris:

Dia 31 de JULIOL, de 12.00 a 16.00 hores i de 20.00 a 24:00.

Dia 14 d’AGOST, de 12.00 a 16.00 hores i de 20.00 a 24:00.

Dia 30 d’AGOST, de 12.00 a 16.00 hores i de 20.00 a 24:00.

Dia 1 de SETEMBRE, de 12.00 a 16.00 hores i de 20.00 a 24:00.

Amb aquestes aturades, CGT busca un augment d’unes taxes de reposició que condueixin a la millora dels serveis que prestem a la ciutadania, l’augment del dret a la conciliació familiar, el fre a l’externalització de serveis, el dret a la promoció interna... i a tots aquests drets dels quals als ferroviaris ens estan despullant dia a dia.

Serien molts els exemples que incideixen en les extenses mancances produïdes per la falta de personal i les taxes de reposició més que insuficients, que no són capaces de mantenir i garantir la prestació d’uns serveis de qualitat i garants d’un ferrocarril per a la majoria.

Als mitjans de comunicació veiem diàriament com se suprimeixen trens per falta de personal, com les avaries s’encadenen una rera l’altra per falta d’un manteniment correcte, sense oblidar-nos del continu degoteig d’externalitzacions, de serveis que es duen a terme per diversos camins, alguns tan "curiosos" com la prestació de serveis per part de Logirail, que és una empresa ferroviària amb capital 100% públic.

Derivat d’aquesta falta de plantilla, s’ha arribat a la impossibilitat de complir l’esperit del Reial decret 6/2018 que és l’augment d’ocupació i la conciliació familiar pel qual s’hauria de reduir la jornada laboral setmanal a 37.5 h.

14.000 treballadors/es han passat de la il·lusió a la frustració. Perquè de manera unilateral, Renfe ha imposat una reducció de jornada amb 17 minuts diaris de reajustament i dos dies a l’any que més del 80% de la plantilla no podrà gaudir en les dates que han assenyalat.

SFF-CGT
http://www.sff-cgt.org/
https://twitter.com/SFFCGT
https://www.facebook.com/cgtferroviario

Comparteix
 Convertir a ebook |  Enregistrer au format PDF Guardar com pdf

Fer un conmentari

Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.


Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.2.3 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid