Els comitès d’empresa de Nissan a Zona Franca i Montcada i Reixac alerten de la manca de producció de la multinacional per a les plantes i reclamen complir els compromisos industrials - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

Els comitès d’empresa de Nissan a Zona Franca i Montcada i Reixac alerten de la manca de producció de la multinacional per a les plantes i reclamen complir els compromisos industrials
dimecres 16 de gener de 2019 / Comunicats / Visites: 427
Menéame

Els comites de Nissan reclamen complir els compromisos industrials

ELS COMITÈS D’EMPRESA DE ZONA FRANCA I MONTCADA DE NISSAN MOTOR IBÈRICA RECLAMEN A LA MULTINACIONAL QUE COMPLEIXI LES SEVES PROMESES, I QUE ADQUIREIXI COMPROMISOS INDUSTRIALS RESPECTE A l’INCERT FUTUR DE LES NOSTRES PLANTES.

Aquesta comunicació vol posar en coneixement dels mitjans de comunicació, de les administracions i de la ciutadania en general, la preocupació que genera en els Comitès d’Empresa de Nissan Motor Ibèrica SA dels centres de Zona Franca i Montcada la situació productiva actual i la incertesa davant el futur industrial de totes dues plantes.

La situació productiva en tots dos centres de treball està a nivells no vistos des de fa molts anys, situant-se en el 38% de la capacitat productiva de la Planta, a causa de l’evolució del mercat en els últims models que s’han fabricat en totes dues factories, la finalització d’alguns d’aquests, com el Nissan Prémer, la NV200 Evalia, i pròximament, com tots els indicis indiquen, la NV200 de combustió.

A part d’aquestes qüestions, que es podrien considerar alienes a la voluntat de la multinacional, l’evolució d’aquests models és responsabilitat de l’estratègia empresarial, ja que les inversions en publicitat, o la decisió de prevaler models del mateix segment fabricats en altres plantes de l’Aliança (NissanRenault), són totalment responsabilitat de la multinacional. El comportament dels mercats ha estat menys decisiu que totes aquestes qüestions que han estat clarament perjudicials per a les nostres plantes.

És evident a nivell industrial, que els fets (adjudicació i fabricació de nous models) delaten una política industrial cap a les nostres plantes basada en ignorar els actius d’aquestes i atorgar la fabricació de nous vehicles a altres plantes de l’Aliança.

I tot això sense cap criteri de competitivitat, tal com se’ns ha exigit a nosaltres en l’assignació dels últims models atorgats a les nostres plantes, que ho han estat després d’una sèrie de plans de competitivitat en els quals la plantilla ha hagut d’assumir sacrificis, que ens deien que dotarien als centres de les condicions idònies de competitivitat, bé lluny de la lamentable situació que estem suportant.

Tot això ens ha portat a la situació actual, en la qual tant els compromisos de nivells productius acordats amb la multinacional, com de plantilla necessària per a realitzar aquests, disten molt de ser els establerts en les diferents negociacions.

Davant aquesta situació, els Comitès d’Empresa de tots dos centres exigeixen a la multinacional el compliment de l’acordat, que assumeixi compromisos industrials (concretant l’assignació i fabricació de nous models), saturant la capacitat productiva instal·lada, que efectuï les inversions tecnològiques necessàries per a mantenir la competitivitat de les plantes (fins ara només guanyada per l’esforç de la plantilla), i que planifiqui i posi en marxa una renovació de la plantilla actual, amb una edat mitjana ja avançada, concorde a l’esforç realitzat per aquesta durant molts anys.

CGT - UGT - CCOO - USOC


Els treballadors de Nissan alerten del perill de la pèrdua d’un nou model per a les plantes catalanes

Els sindicats interpel•len la direcció de la multinacional a complir els seus compromisos i que atorgui noves comandes atès que sempre han respost positivament als reptes de productivitat

Els comitès d’empresa de Nissan a Zona Franca i Montcada i Reixac alerten de la manca de producció de la multinacional per a les plantes. En un insòlit comunicat conjunt, els representants dels treballadors, dels sindicats, USOC, CCOO, UGT i CGT, denuncien que l’activitat productiva a les dues fàbriques de Nissan Motor Ibèrica, se situa en el 38% de la seva capacitat. Ho fan davant la possibilitat que es perdi la producció d’un nou model, la furgoneta NV200 de combustió.

Els motius de la situació tenen a veure amb l’evolució del mercat en referència als models fabricats a Catalunya i també per la finalització en la producció d’alguns dels models adjudicats a les plantes d’aquí, Nissan Pulsar, la NV200 Evalia, i pròximament, com tots els indicis indiquen, la NV200 de combustió.

Els sindicats consideren que l’evolució de les vendes dels models que es fabriquen a Barcelona és responsabilitat de la multinacional, bé perquè no s’hauria fet la inversió en publicitat necessària o perquè s’ha fet prevaler la promoció de vehicles del mateix segment fabricats per l’aliança Renault Nissan. Això agreujat pel fet que els últims temps la política d’adjudicació de nous productes s’ha fet, afirmen, ignorant els actius de les plantes catalanes.

La decisió anterior, segons els sindicats, s’ha fet sense cap criteri de productivitat. En aquest sentit, Nissan Motor Ibèrica sempre ha aconseguit l’assignació de la fabricació de models després de sotmetre’s a plans molt durs de competitivitat en els quals la plantilla ha assumit forts sacrificis. Actualment les plantes catalanes donen feina a uns 4.000 operaris.

Davant de la situació descrita, els comitès d’empresa de tots dos centres exigeixen a la multinacional el compliment del que havia estat pactat, que assumeixi compromisos industrials (concretant l’assignació i fabricació de nous models), saturant la capacitat productiva instal·lada, que efectuï les inversions tecnològiques necessàries per mantenir la competitivitat de les plantes (fins ara solament guanyada per l’esforç de la plantilla), i que planifiqui i engegui una renovació de la plantilla actual, amb una edat mitjana ja avançada, d’acord amb l’esforç realitzat per aquesta durant molts anys.

http://diaritreball.cat/els-treballadors-de-nissan-alerten-del-perill-de-la-perdua-dun-nou-model-per-a-les-plantes-catalanes/

Comparteix
 Convertir a ebook |  Enregistrer au format PDF Guardar com pdf
titre documents joints

Fer un conmentari

Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.

Rànquings 365 últims díes
  1. Greu atac al dret de vaga a Fira de Barcelona
  2. Ha sortit el número 210 de la revista Catalunya (juny-juliol 2019)
  3. L’Assemblea de CGT en el Port de Barcelona, exigeix la readmissió dels acomiadats de TEPSA i dona suport a la vaga convocada a partir del 5 de novembre
  4. La “Llei Aragonès”, els serveis públics al punt de mira
  5. TransFormem UB convoca el professorat a vaga a la UB i a assemblea interuniversitària el dijous 25 d’octubre
  6. La CGT de Catalunya davant la sentència de la justícia grega a la companya Lola Gutiérrez
  7. La CGT denúncia una situació esperpèntica amb lectors d’empremtes digitals
  8. Material Vaga General Feminista 8M
  9. Guia d’autodefensa davant l’actuació de les mútues
  10. Increment de la participació a la Vaga General feminista de 24 hores

Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.2.3 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid