AUTOBUSOS TMB: LA NEGOCIACIÓ NO AVANÇA - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

AUTOBUSOS TMB: LA NEGOCIACIÓ NO AVANÇA
divendres 18 de gener de 2008 / Comunicats / Visites: 6118
Menéame

La segona reunió deixa tot pitjor que a la primera. Avui l’empresa ha comunicat formalment que ha presentat recurs al Tribunal Suprem de Madrid pels 15 minuts de l’entrepà. D’aquesta manera volen allargar un dret que ja tenim guanyat dos vegades. L’objectiu de la direcció és evitar que podem demanar la compensació econòmica que vam anunciar en el nostre últim comunicat.

La Direcció segueix sense voler parlar sobre els 2 dies de descans setmanal ja que han tornat a centrar la reunió en l’aplicació del Reial Decret 902, concretament en el temps de descans diari.

El dibuixant i company Carlos Azagra tambè a volgut demostrar la seva solidaritat amb els/les companys/es d’autobusos

El plantejament de la Direcció durant tota la reunió ha sigut el de voler definir segons els seus interessos, que significa el temps de descans. El seu concepte està en les antípodes del que pensa el Comitè de Descansos. Ens diuen que és un concepte nou, que no existia, i que no pot assemblar-se a cap de què actualment tenim. Ens diuen que no volen compensar ni econòmicament ni en dies de descans el temps que tardem a poder negociar.

La Direcció diu que tot el descans va a compte dels treballadors i per tant vol aprofitar ara la situació per a no pagar els primers 30 minuts dels partits. Que tots els serveis seran partits, que ens ho partiran en més de dos parts, en diverses línies, etc., etc., i a més tenen la cara de dir-nos que amb la seva interpretació del RD 902 es milloren les condicions laborals dels conductors. O sigui, SE’NS RIUEN EN LA NOSTRA CARA.

La interpretació del Comitè de Descansos és totalment diferent. El descans diari menor a 20 minuts deu estar dins de jornada i per compte de l’empresa perquè així es desprèn de la interpretació del conveni de TB.

Fins ara hi ha hagut dos reunions de negociació, diguem serioses, en les que hem pogut comprovar que la direcció no sols no està disposada a donar-nos els dos dies de descans, sinó que vol a més aplicar el RD d’una manera que ens perjudica completament.

La Direcció s’enroca en la seva posició i no cedeix ni un àpex. És més també vol modificar el conveni al seu gust i en contra dels conductors/es
La cosa va malament, la Direcció parla de tecnicismes, i no volen parlar dels dos dies de descans.

COMPANYS, no penseu que la negociació sense pressió ens va a solucionar el problema. La Direcció vol una “negociació” llarga i pesada que ens faci oblidar el nostre objectiu principal que és introduir la reducció de jornada que implica la correcta interpretació del RD 902 perquè amb ella podrem acostar-nos a la consecució de la meta final que són els dos dies de descans setmanal.

[|JA ESTA BÉ DE CONYA!!!!!!|]

Comparteix
 Convertir a ebook |  Enregistrer au format PDF Guardar com pdf

4 Missatges

  • AUTOBUSOS TMB: LA NEGOCIACIÓ NO AVANÇA 18 de gener de 2008 11:52, per  webcat

    TMB i els conductors d’autobusos de Barcelona avancen posicions ’mil·límetre a mil·límetre’

    La segona reunió de treball entre la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la comissió delegada del comitè d’empresa d’Autobusos ha acabat després de quatre hores sense acords, tot i que les dues parts han manifestat que les posicions s’acosten lentament

    ACN / Miquel Codolar / Barcelona

    Ult. Act. 17.01.2008 - 18:40 hs

    La segona reunió de treball entre la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la comissió delegada del comitè d’empresa d’Autobusos ha acabat després de quatre hores sense acords, tot i que les dues parts han manifestat que les posicions s’acosten lentament.

    El director general d’Autobusos de TMB, Ignasi Armengol, ha reconegut que ’s’ha avançat’ tot i que ha reconegut que el procés ’pot ser llarg’.

    A més, ha explicat que hi segueix havent ’un punt de desacord important’, com és la retribució o no dels minuts que els conductors estan obligats a descansar durant la jornada laboral.

    En aquest punt, el delegat de CGT del Comitè d’Empresa, Vicente Oscar Mellado, ha manifestat que durant les quatre hores que ha durat la reunió ’només hem parlat d’aquest tema’.

    Tot i que ha definit les reunions com ’un partit de tennis’, considera que s’estan avançant posicions, encara que sigui ’mil·límetre a mil·límetre’.

    Veure en línia : Diari Avui

    repondre message

  • AUTOBUSOS TMB: LA NEGOCIACIÓ NO AVANÇA 18 de gener de 2008 11:53, per  webcat

    divendres, 18 de gener de 2008

    La direcció de TMB i els conductors d’autobusos, més lluny de l’acord

    D.M.. Barcelona

    La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els sindicats estan més lluny d’arribar a cap acord després de la reunió que van celebrar les dues parts ahir, en el marc de la negociació sobre els dies de descans dels conductors d’autobusos, un conflicte que va provocar una vaga de conductors durant uns dies de la campanya de Nadal.

    TMB continua argumentant la necessitat d’aplicar el nou decret reial sense els dos dies de descans que reclamen els conductors, i amb l’afegit que les pauses per l’entrepà i altres descansos no són temps de feina i no s’han de retribuir. En un comunicat, el comitè adverteix que les posicions són més lluny que mai. Al febrer, els treballadors decidiran en assemblea si tornen a fer vaga.

    Veure en línia : Diari El Punt

    repondre message

  • AUTOBUSOS TMB: LA NEGOCIACIÓ NO AVANÇA 18 de gener de 2008 11:56, per  webcat

    "Anem malament", ha declarat a LaMalla el president del comitè d’empresa

    Pessimisme entre els conductors d’autobusos després de la reunió amb TMB

    ISABEL FERNÁNDEZ MIRA (laMalla.net)

    "Anem malament", aquestes són les primeres paraules que ens ha transmet Saturnino Mercader, president del comitè d’empresa, a la sortida de la segona reunió de la direcció de TMB amb el comitè d’empresa. Mercader considera allò que l’empresa està posant sobre la taula no "es negociable" i que "s’estan empitjorant les condicions dels treballadors". El president del comitè d’empresa no descarta més mobilitzacions. TMB, en un comunicat diu que "les pauses no són temps de treball efectiu i per tant no són retibuibles". La direcció considera que el que s’ha de tractar la normativa estatal en matèria de pauses laborals, segons el reial decret 902/2007.

    TMB ha exposat a la reunió que segons la normativa "no es permet convertir les pauses diàries en dies de vacances o en compensacions econòmiques". En relació amb la qüestió dels 30 minuts, de descans diari, la direcció ha mostrat disposició a buscar un sistema que permeti complir les sentències i els preceptes del decret.

    La direcció ha demanat a la representació dels treballadors quines formules han estudiat per fer efectiva l’aplicació del descans en la jornada diària.

    Segons diu Transports Metropolitans de Barcelona, la discussió d’aquest punt i de la resta del contingut del decret que pot ser aplicable al transport urbà de viatgers continuarà en pròximes reunions de treball.

    17/01/2008 - 14:59h

    Veure en línia : laMalla.net

    repondre message

  • AUTOBUSOS TMB: LA NEGOCIACIÓ NO AVANÇA 18 de gener de 2008 11:58, per  webcat

    TMB i els conductors d’autobusos de Barcelona avancen posicions ’mil·límetre a mil·límetre’

    Miquel Codolar // ACN // 17.01.2008 //

    16.24 h separa Ref. 405040 //

    Barcelona.- La segona reunió de treball entre la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la comissió delegada del Comitè d’Empresa d’Autobusos ha acabat després de quatre hores sense acords, tot i que les dues parts han manifestat que les posicions s’acosten lentament. El director general d’Autobusos de TMB, Ignasi Armengol, ha reconegut que ’s’ha avançat’ tot i que ha reconegut que el procés ’pot ser llarg’. A més, ha explicat que hi segueix havent ’un punt de desacord important’, com és la retribució o no dels minuts que els conductors estan obligats a descansar durant la jornada laboral. En aquest punt, el delegat de CGT del Comitè d’Empresa, Vicente Oscar Mellado, ha manifestat que durant les quatre hores que ha durat la reunió ’només hem parlat d’aquest tema’. Tot i que ha definit les reunions com ’un partit de tennis’, considera que s’estan avançant posicions, encara que sigui ’mil·límetre a mil·límetre’.

    Veure en línia : Agència Catalana de Notícies

    repondre message

Fer un conmentari

Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.

Rànquings 365 últims díes
  1. La CGT denuncia escassetat de material de protecció adequat per als sanitaris de la demarcació de Tarragona i les deficients mesures de prevenció i protecció
  2. Una sentència que ataca les llibertats i els drets civils
  3. Crida de la CGT de Catalunya a la mobilització contra la #LleiAragonés
  4. Campanya Aturem la Invasió
  5. El govern prepara una privatització massiva. Aturem la #LleiAragonés
  6. El RACC es fa la foto oferint les seves instal.lacions a la Generalitat mentre inventa un ERTO aprofitant l’excusa del COVID-19
  7. Contra la repressió i els nous muntatges policials, llibertat detingudes
  8. Exigim la paralització de les oposicions de TEEI i que les fagin fixes
  9. La CGT denuncia un cas de semiesclavatge laboral en una empresa de Valls
  10. Ha sortit el número 212 de la revista Catalunya (novembre 2019)

Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.2.3 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid