Vaga del Contact Center el 17 de març. CGT convoca dues concentracions a Barcelona - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

Vaga del Contact Center el 17 de març. CGT convoca dues concentracions a Barcelona
dijous 16 de març de 2017 / Comunicats / Visites: 171
Menéame

DIVENDRES 17 DE MARÇ VAGA ESTATAL DEL CONTACT CENTER

DUES CONCENTRACIONS A BARCELONA
- 11´30 HORES A FOMENT DEL TREBALL VIA LAIETANA 32
- 14 HORES DAVANT DE LES EMPRESES DEL 061 I 112 A C/ PABLO IGLESIAS 101-115

Després d’haver mantingut reunions la CGT de Barcelona amb la Conselleria de Treball de la Generalitat, per primera vegada hi haurà treballadores de telemarketing en els serveis d’emergències que podran exercir el dret de Vaga

Donat els recents abusos en els serveis mínims que s’havien dictat per Treball i la interpretació dels mateixos que feien les empreses per a la seva aplicació, els hem traslladat la nostra disconformitat i rebuig contundent, ja que hi ha treballadors i treballadores que mai han pogut exercir el seu dret de vaga, manifestant-los que no anàvem a acceptar ni un cas més d’abús administratiu ni empresarial com els que acabem de viure en les diferents vagues recents de la neteja de la Ciutat de la Justícia, en les dels hospitals privats, i en les anteriorment convocades en contact center, on s’havien imposat serveis mínims del 100 % en molts dels serveis, arribant a incloure a membres dels comitès de vaga, contravenint tot això la reiterada jurisprudència del Tribunal Suprem i vulnerant drets.

Els serveis mínims en emergències i urgències seran del 85 %, hem trencat la infranquejable barrera del 100 %, als comitès de vaga no se’ls podran imposar serveis mínims, els serveis mínims es notifiquessin amb garanties que són rebuts correctament i les parts donaran publicitat a la vaga.

CGT ha convocat aquest divendres 17 de març una nova vaga de 24 hores en tot el país del sector Contact Center (abans Telemarketing). Després de més de dos anys de negociació del nou conveni col·lectiu la patronal del sector segueix mantenint la seva proposta de conveni continuista que pretén perpetuar les condicions precàries per les teleoperadores, més retallades en drets i contenció salarial, en un sector en el qual la precarietat laboral i els drets socials ja estan sota mínims, però els beneficis empresarials no paren d’augmentar. Aquest sector està dominat per multinacionals i per empreses de serveis, i és un dels sectors amb pitjors salaris al mercat laboral, entre 600 i 800 Euros al mes per a jornades completes, i la inseguretat constant de permanència en el lloc de treball.

La CGT exigeix la subrogació dels llocs de treball, doncs els canvis i successions d’empresa són constants i provoquen que els treballadors perdin la seva antiguitat i els seus drets encara que realitzin el mateix treball; s’apliquen jornades amb poques hores de treball o jornades partides que no permeten la conciliació familiar; s’encadenen els contractes en lloc de fomentar l’estabilitat, i, a més, l’administració decreta uns serveis mínims molt alts en alguns serveis de treballadores que ni tenen un sou digne ni unes condicions estables, sent vergonyós que l’administració solament es preocupi de la qualitat dels serveis que ofereixen aquestes empreses quan els treballadors realitzen vagues, desentenent-se la resta dels dies de l’any.

No ens sembla correcta la posició de les altres opcions sindicals de la taula de negociació, que després de mantenir posicions empresarials inamovibles, declinen mobilitzar-se. Resulta vergonyós el proposat per la part empresarial per negociar significa o retrocedir o mantenir el que hi ha en l’actualitats, és a dir condicions salarials i socials lamentables.

CGT informa que, a causa d’aquesta vaga, es veuran bloquejats tots els serveis d’atenció al client de l’Ibex 35, és a dir, les grans empreses bancàries, energètiques, de telecomunicacions i administracions públiques de tot l’Estat, ja que aquest sector és crucial per a la prestació de serveis d’atenció a la ciutadania i al consumidor. La CGT realitzarem actes de protesta en diverses localitats.

CGT Premsa Barcelona

Comparteix
 Convertir a ebook |  Guardar com PDF Guardar com pdf

Fer un conmentari

Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.


Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.0.7 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid