CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT convoca una nova vaga general de 24 hores en el sector del Contact Center pel 26 de gener de 2017

Dimarts, 20 desembre, 2016

Després de l'èxit de la convocatòria del 28 de novembre de 2016, CGT convocarà una nova vaga d'un dia complet en el sector del Contact Center (més conegut com Telemarqueting) per al proper 26 de gener de 2017. Els tràmits d'aquesta convocatòria han començat avui mateix amb la petició de mediació del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA). De moment a aquesta nova jornada de vaga no s'han sumat en aquesta ocasió ni CCOO ni UGT en un canvi d'estratègia injustificat segons el parer de la Confederació General del Treball.

CGT considera que, lluny de frenar la mobilització dels treballadors/es en aquest punt del procés, el que fa falta en aquest moment és redoblar la pressió cap a la patronal ACE, ja que en les últimes reunions les discussions de la taula negociadora han girat entorn de les qüestions de les quals vol parlar la patronal i s'han deixat de costat assumptes tan bàsics com la precarietat en la contractació, les facilitats per a l'acomiadament, la greu pèrdua de drets en els canvis d'empresa i l'abús dels contractes a temps parcial.

Para CGT és imprescindible l'eliminació de l'article 17 del conveni per la seva flagrant il·legalitat, la incorporació de la subrogació obligatòria dels treballadors en el canvi d'empresa contractista contemplat en l'article 18 i una recuperació del poder adquisitiu perdut tant mitjançant una pujada salarial digna com mitjançant l'extensió de les jornades a temps complet, que a dia d'avui ja són summament excepcionals en les noves contractacions del sector.

A més, CGT entén que després de la vaga del 28 de novembre no hi ha hagut un canvi d'actitud de la patronal que pugui justificar un canvi d'estratègia sindical i defensa que, en tot cas, de reprendre's la negociació del Conveni la part social tindrà una força molt major en un escenari de vagues i mobilitzacions que demostrin el suport dels treballadors/as a les seves reivindicacions.

CGT confia plenament en què aquesta convocatòria, a la qual ha convidat a sumar-se a totes les organitzacions sindicals que negocien aquest conveni, resulti un èxit que mantingui el necessari nivell de conflictivitat i suport social per d'una vegada per sempre aconseguir la dignificació d'una professió summament degradada i precaritzada.

La lluita és l'únic camí cap a un conveni just, i aquesta lluita ha de ser sostinguda i creixent al llarg del temps per aconseguir avanços importants com el que hem esmentat.

19 de desembre de 2016

CGT - Sector Federal de Telemarqueting
https://www.cgt-telemarketing.es/
https://www.facebook.com/cgttelemarketing/
https://twitter.com/cgttelem

>>> Podeu mirar també:

Negociación Convenio: CGT convoca HUELGA de 24H el 26 de enero por un Convenio Digno
https://www.cgt-telemarketing.es/blog/836-negociacion-convenio-cgt-convoca-huelga-de-24h-el-26-de-enero-por-un-convenio-digno.html

CCOO y UGT frenan la movilización de los teleoperadores mientras CGT convoca una nueva huelga en enero
http://www.publico.es/economia/ccoo-y-ugt-frenan-movilizacion.html