CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Vaga de 24 hores el 6 d’octubre al sector del contact center i concentració a Barcelona

Dijous, 6 octubre, 2016

VAGA DE 24 HORES EN EL SECTOR DEL CONTACT CENTER

CONCENTRACIÓ DIJOUS 6 D'OCTUBRE A LES 13.30h A PLAÇA SANT JAUME DE BARCELONA

La CGT, present en la taula de negociació del conveni col·lectiu del Contact Center, abans Telemarqueting, i que afecta a més de 80.000 treballadors en tot l'estat espanyol, hem convocat Vaga de 24 hores per al dijous 6 d'octubre, igual que altres sindicats amb implantació en el sector.

El principal motiu que ens han portat a aquesta convocatòria de vaga, que és la continuïtat de les jornades d'aturades que es van realitzar els passats dies 22 i 29 d'Octubre, és que es porten més de 20 mesos de negociacions del conveni col·lectiu i els únics plantejaments empresarials són més retallades en drets i contenció salarial, en un sector en el qual la precarietat laboral i els drets socials ja estan sota mínims per als treballadors, però els beneficis empresarials no paren d'augmentar.

Aquest sector està dominat per multinacionals i per empreses de serveis, i és un dels sectors amb pitjors salaris al mercat laboral, entre 600 i 800 Euros al mes per a jornades completes, i la inseguretat constant de permanència en el lloc de treball.

La CGT exigeix la subrogació dels llocs de treball, doncs els canvis i successions d'empresa són constants i provoquen que els treballadors perdin la seva antiguitat i els seus drets encara que realitzin el mateix treball; s'apliquen jornades amb poques hores de treball o jornades partides que no permeten la conciliació familiar; s'encadenen els contractes en lloc de fomentar l'estabilitat, i, a més, l'administració decreta uns serveis mínims del 100% en alguns serveis vulnerant el dret de vaga de treballadors que ni tenen un sou digne ni unes condicions estables, sent vergonyós que l'administració solament es preocupi de la qualitat dels serveis que ofereixen aquestes empreses quan els treballadors realitzen vagues, desentenent-se la resta dels dies de l'any.

CGT aposta perquè el nou conveni acabi amb la precarietat laboral que existeix en el sector del Telemarqueting. Aquesta precarietat s'expressa no solament en ínfims salaris, sinó en els redactats de convenis anteriors que contenen clàusules que faciliten encara més els acomiadaments del que ho han fet les últimes reformes laborals. L'alta temporalitat del sector, així com la proliferació de les jornades parcials, són uns altres dels principals problemes que existeixen, i pels quals CGT opina que és imprescindible buscar solucions.

Secció Sindical CGT Atento Barcelona

Vaga contact center 6 octubre