La direcció TMB reconeix que l'Ajuntament de BCN no mou fitxa. El proper 14 d´octubre, vaga d'autobusos de TMB a Barcelona - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

La direcció TMB reconeix que l’Ajuntament de BCN no mou fitxa. El proper 14 d´octubre, vaga d’autobusos de TMB a Barcelona
dijous 8 d'octubre de 2015 / Acció Sindical / Visites: 697
Menéame

Primer conflicte laboral contra les decisions de l’Ajuntament de Barcelona: 14 d´octubre 2015 Vaga en autobusos de TMB

Seguim sense avançar. Comunicat Secció Sindical Autobusos CGT Barcelona:

A la reunió de negociació del conveni col·lectiu del 2015.10.01 la Direcció parla de molts temes però reconeix que des de l’Ajuntament no hi ha directives de per on ha d’anar el conveni per a TB. Això vol dir que va passant l’any 2015 i la pilota va d’una teulada a un altre, però les solucions no arriben.
Seguim sense entrar en el gruix del conveni que com sempre és salaris i hores de treball. Avui ens comuniquen que entenen que el conveni ha de ser a 4 anys, mantenint la jubilació parcial al 75% i veient amb bons ulls la formació Dual.
En Condicions de treball ens diuen que des del 2009 amb el conveni que va portar els dos dies de descans pujar molt el preu de l’hora treballada i que ara toca mantenir el poder adquisitiu (congelació salarial), plantejant retribució variable (Primes i Objectius) i deixa anar la possibilitat i salari diferit (llevar-nos salari a tots per posar-lo al Pla de Pensions).

Després es fa un recés per valorar la plataforma de la Direcció i en la seva intervenció el Trident deixa clar que els agrada el de portar a estudiants a realitzar treballs a baix cost (proposta de formació dual) i tornen a insistir que es modifiquin els nostres salaris per ficar diners al pla de pensions.

D’altra banda demanen que els contractes temporals es regulin perquè els companys sàpiguen quan seran indefinits, però es "obliden" de demanar que tots entrem en les mateixes condicions. Demanen que els augments salarials que puguem aconseguir els companys regulats en conveni s’apliquin també als fora de conveni. I dient que volen que el conveni el signi tota la part social prenen la nostra proposta de recuperar el servei que està prestant Bus Nou Barris i la fan també seva.

La intervenció de CGT va per altres camins. Exigim contractes de qualitat i no precaris, els recordem que quan es van signar els sistemes de descansos ja compensava la possible falta de personal a fi de setmana amb els canvis de sisè voluntaris. Els recordem que per aplicar bé una formació d´estudiants caldria eliminar la VPT i tornar a les categories professionals recuperant la figura del aprenent. Ens neguem a una congelació salarial i la nostra proposta és IPC + 1.5 per recuperar el poder adquisitiu perdut. Demanem una posició clara de la Direcció pel que fa a la privatització del transport públic (Nit Bus, Bus Nou Barris, Tramvia ... També els recordem que la Direcció intervé sindicalment regalant hores i rebaixos per sobre del que marca la llei a certs sindicats.

Per últim li diem clarament que ens diguin com muntant econòmic els han deixat els polítics per la negociació d’aquest conveni, que ja buscarem nosaltres la forma de repartir-lo de forma més equitativa.

La Direcció ens demana un petit recés per valorar les intervencions dels representants dels treballadors i després ens comenta que per a ella el conveni és un tot, que el manteniment del poder adquisitiu passa per 4 tipus de salari (Fix, variable, diferit i social) que aquí cabrien moltes possibilitats com ara perdre aquest dia de més de vacances que vam aconseguir el 2013 o limitar els grups de descans com el G-72. Ens comunica que és l’AMB i l’ajuntament els que decideixen quin tipus de transport s’ofereix a la ciutat i que com a Direcció no entraran a `pronunciar-se sobre alguna cosa que no els pertany.

Arribats a aquest punt des de CGT li recordem que cedir l’explotació del Bus Nou Barris a Sagalés és una decisió de la Direcció de TB ja que la concessió és la nostra i que té mitjans per pressionar l’AMB sobre com s’ha de realitzar el transport per la diagonal.

El mediador ens diu que seria bo emplaçar a negociar cada dijous per avançar en la negociació i tanca la reunió convocant per al Dijous 8/10/2015.

Barcelona 1 octubre 2015

CGT BUS TMB-TB

Convocatòria d´assemblea el 14 d´octubre:
Convocatòria assemblea TMB Bus el 14 d´octubre

La secció sindical de CGT a autobusos de TMB convoca, juntament amb els sindicats ACTUB, COS, CNT i BS el 14 d’octubre de 2015, una aturada de 5 hores (de 10.30 a 15.30 h.) i una assemblea general de treballadors a les 12.00 h. al Casinet d’Hostafracs.

MOTIUS DE L’ATURADA:

1) CONTRA LA PRIVATITZACIÓ DELS TRANSPORTS PÚBLICS DE BARCELONA

2) PER LA NEGOCIACIÓ DEL CONVENI

3) CONTRA LA INTERVENCIÓ DE LA DIRECCIÓ DE TB A L’ACCIÓ SINDICAL EN L’EMPRESA

1) CONTRA LA PRIVATITZACIÓ DELS TRANSPORTS PÚBLICS

La reunió celebrada per l’alcaldessa Colau i el President Mas celebra el mes de juliol va ser resumida per la premsa amb un inquietant titular: Mas i Colau acorden impulsar la unió dels tramvies per la Diagonal. Des d’aquesta data, la sala principal tramviaria ha sabut moure fitxa perquè el projecte de tramvia privat per la Diagonal, explotat per multinacionals, que el referèndum de 2010 perdut pel exalcalde Hereu havia deixat aparcat, estigui de nou en l’agenda política de la ciutat.

Des de CGT no ens volem manifestar sobre quin és el mitjà de transport públic idoni per transportar als nostres veïns i veïnes per la Diagonal. Creiem que aquesta decisió ha de ser de la població de la nostra ciutat, després d’escoltar els tècnics que dominen aquests temes i que no estiguin subvencionats per cap multinacional.

CGT-autobusos de TMB ens declarem rotundament en contra de com s’està reintroduint la xarxa tramviària a la nostra ciutat. I hem denunciat nombroses vegades que és l’Administració la que paga la construcció del la xarxa ferroviària, la catenària de les estacions i les expropiacions perquè després siguin empreses privades multinacionals les que explotin el servei i més cobrin novament de l’administració pel servei que donen.

Nosaltres ens declarem a favor de la municipalització dels serveis públics i per la seva gestió directa pels treballadors / es, també del tramvia existent. I ens posicionem rotundament en contra de seguir desenvolupant la xarxa tramviària fins que les empreses multinacionals que l’exploten surtin del sector, es municipalitzin les empreses actuals i els veïns / es apostin pel tramvia per la Diagonal com a millor alternativa.

Globalvía, ALSTOM, Moventis

Els tramvies que circulen actualment per Barcelona han resultat un excel·lent negoci per a les multinacionals que l’exploten i una sagnia per a les arques públiques, només en 2014 els accionistes del TRAMBAXI i del TRAMBESÒS (Globalvía, ALSTON, Moventis ...) van declarar uns beneficis de 19.399. 834 € mentre les plantilles de les dues empreses van haver de patir, per tercer any, un nou ERTO (Expedient de regulació temporal d’ocupació) que també va significar la reducció del servei al carrer.

2) NEGOCIACIÓ CONVENI COL·LECTIU

Les mobilitzacions que vam anunciar contra la privatització dels transports públics estan incloses dins de la negociació del Conveni Col·lectiu de TB que actualment estem negociant i en què hem plantejat tres reivindicacions principals:

A) Fi de la contractació precària. Exigim la fi de la contractació parcial o temporal dels nous conductors / es de TB. Exigim el pas a personal fix i amb sistemes de descans iguals a la resta de la plantilla.

B) Recuperació del poder adquisitiu. Augment salarial 1,5% .Aquest augment no ha de significar que augmenti la massa salarial de TB. Proposem que aquesta partida surti de la reducció dels salaris de l’excessiu personal directiu i fora de conveni de la nostra companyia pública. La mitjana actual de la despesa que té TMB en un directiu i / o tècnic no regulat pel conveni és de 75.935 € / any. Igualment denunciem la creació de nous llocs d’alta direcció amb el de conseller delegat.

C) Exigim a la Direcció que deixi d’intervenir en l’acció sindical a l’empresa. Denunciem la ingerència de la Direcció en la vida sindical de l’empresa que es manifesta en cessió d’alliberats, hores sindicals no regulades per conveni i la contractació directa de familiars de sindicalistes

Seccio Sindical de CGT a Autobusos de TMB

Més informació:
Saturnino Mercader 676 70 50 62
Nicolás Pérez 601 06 80 90
Román Rustichelli. 689 87 51 82

ANNEX:

Història d’una IMPOSICIÓ

Actualment ja tenim dos tramvies a Barcelona TRAMBAIX i TRAMBESÒS dos explotats per l’empresa matriu empresarial constituïda per tres socis principals: Globalvia, Alstom i Moventis.

TRAMVIA METROPOLITÀ SA (TRAMBAIX)

27 abril 2000: L’ATM acorda donar la concessió del tramvia Diagonal-Baix Llobregat al grup d’empreses TRAMMET.

16 novembre 2000: es constitueix, com a societat anònima, Tramvia Metropolità SA.

17 novembre 2000: Contracte ATM i Tramvia Metropolità SA. Inversió sistema. tramviari 174.846.000 € i en serveis i expropiacions 42.480.000 € (total 217.326.000 €) La Generalitat abonarà 155.217.000 € més € 70.721.000 de cost financer de l’operació (total 225.338.000 €) Període de concessió 25 anys.

18 abril 2001: es presenta a l’ATM projecte constructiu qual s’aprova 14 maig 2001 per un pressupost màxim de 230.793.000 €

23 juny 2001: s’inicia la construcció del tramvia Diagonal-Baix Llobregat. S’acaba la seva construcció el 21 d’abril de 2007. La concessió es fixa finalment fins al 1 abril 2032.

TRAMVIA METROPOLITÀ DEL BESÒS SA (TRAMBESÒS)

4 juliol 2002: L’ATM acorda donar la concessió del tramvia Sant Martí-Besòs al grup d’empreses TRAMMET. Període de concessió 27 anys. Inicialment fins abril 2032.

12 desembre 2002: ATM va aprovar el projecte constructiu per 205.000.000 €.

24 desembre 2002: Acord del Govern de la Generalitat que estableix una contraprestació anual de 13.050.000 € a percebre per l’ATM com a delegació de competències per a la implantació del sistema de transports.

2 gener 2003: es constitueix, com a societat anònima, l’empresa Tramvia Metropolità del Besòs SA

3 gener 2003: Acord ATM-Tramvia Metropolità del Besòs pel qual ATM per a TM, Besòs 13.050.000 € anuals durant 18 anys 2004-2021 en concepte de contraprestació de serveis (13.050.000 x 18 = 234.900.000 € SENSE IVA) . TMBesòs addicionalment ingressarà l’import de les tarifes (bitllets) i una subvenció de l’ATM en funció dels viatgers transportats (Tarifa Tècnica)

8 gener 2003: s’inicien les obres de tramvia. El 16 de juliol de 2008 es va inaugurar l’últim tram del projecte.

EL QUE ENS HA COSTAT EL TRAMVIA EL 2014

Pagaments de l’Administració en 2014 a Tramvia Metropolità SA TRAMBAIX:
Contraprestació del servei ......... ... ......... .. ... ..17.135.088
Ingrés financer acord de concessió .... .... 942.587
Tarifa tècnica percebuda de l’ATM ... .. ....... ....... 25.305.449
Ingressos per repercussió despeses del sistema .. 325.706
TOTAL ............................................. .. ............ .. 43.708.830

►Viatgers transportats ........................... 16.343.197
L’Administració ha pagat a Tramvia Metropolità SA Trambaix per cada viatger transportat en 2014 (43.708.830 / 16.343.197) 2,67 €

►Beneficis Els beneficis declarats de Tramvia Metropolità SA TRAMBAIX en 2014 van ser de 8.335.679 €

►Principals accionistes Globalvia Inversions 43.39% Marfina Moventis 20.00% Alstom Transports 19.24%

Pagaments de l’Administració en 2014 a Tramvia Metropolità del Besòs SA TRAMBESÒS:

Contraprestació del servei ....... ,,,, .. ............ ..13.050.000
Ingrés financer, acord de concessió ... ... 4.706.136
Tarifa tècnica percebuda de l’ATM ... ,,,, ...... .. .... 27.601.942
Ingressos per repercussió despeses del sistema .. 132.918
Imputació contraprestació diferida ...... ,, ... ... 577.976
TOTAL ...................... .................................. 46.068.972

►Viatgers transportats ............................ 8.150.521
L’Administració li ha pagat a TMBesòs per cada viatger transportat en 2014
46.068.972 / 8.150.521 = 5.25 €

►Beneficis: Els beneficis declarats de TMBesòs en 2014 van ser de 11.044.155 €

►Principals accionistes: Globalvia Inversions 44.01% Marfina Moventis 22.56% Alstom Transports 16.72%

Barcelona 28 setembre 2014

RESUM DEL NEGOCI TRAMVIA DE BARCELONA EL 2014.
EMPRESES: TRAMBAIX i TRAMBESÒS

PRINCIPALS ACCIONISTES: Globalvia- Moventis-Alstom.

PRESIDENT DE LES DUES EMPRESES: Josep Cullell i Nadal.

DIRECCIÓ D’AMBDUES EMPRESES: C / Còrsega 270 4t 6a Barcelona.

SUBVENCIONS REBUTS DE L’ADMINISTRACIÓ: 43.708.830 + 46.068.972 = 89.777.802 €

VIATGERS TRANSPORTATS: 16.343.197 + 8.150.521 = 24.493.718 viatgers

SUBVENCIÓ DE LA ADMINSTRACIÓ PER VIATGER TRANSPORTAT
89.777.802 / 24.493.718 = 3.67 €

BENEFICIS DECLARATS 8.335.679 + 11.044.155 = 19.379.834 €

BENEFICI NET DE LES MULTINACIONALS PER CADA VIATGER TRANSPORTAT
19.379.834 / 24.493.718 = 0.79 €

(Podeu llegir la resta contingut al butlletí Utopia 135 de TMB CGT BUS):

BUTLLETÍ NÚMERO 135 CGT BUS TB

el gran negoci del tramvia privat.jpg-large

Butlletí Utopia 136 CGT BUS TMB-TB:

Després de 9 reunions de negociació, després de 10 mesos sense conveni, després de la reactivació del tramvia privat per la Diagonal, ha arribat el moment de reaccionar i prendre la iniciativa en la taula de negociació.

Han passat ja els 100 dies de "cortesia" que se li donen als nous inquilins de l’Ajuntament de Barcelona i pel que fa al transport urbà ia les empreses públiques (TMB) que tenim la responsabilitat de treure-ho a endavant, les coses han passat de
seguir igual a empitjorar-,fins i tot posant en perill el futur de les nostres empreses.
Seguim amb la contractació precària de desenes de companys i companyes en cap de setmana i / o contractes temporals sense estabilitat laboral que se’ls cessa a cop de telèfon, seguim sense tenir assegurada la jubilació parcial, seguim amb l’amenaça de ser acomiadats si l’empresa ens considera no aptes per a la conducció per patir una malaltia (acomiadament objectiu) i seguim sense recuperar el poder adquisitiu els nostres sous.I a aquesta situació de estancament en la negociació i de retrocés en la nostra seguretat laboral cal afegir el cop que significa la decisió de l’Ajuntament detirar endavant el projecte del tramvia privat per la Diagonal, que en el referèndum del 2010 la població de Barcelona li vam dir al exalcalde Jordi Hereu que no, que no volíem tramvies de 30 metres circulant per la Diagonal.

Mai en TB havíem estat en aquesta situació, 10 mesos de negociació sense cap punt de trobada amb una "majoria sindical" vençuda i corrupta que ha demostrat no estar per la feina.

Per aquesta situació que descrivim, i per la responsabilitat que tenim, les organitzacions sindicals assembleàries de TB: CGT, ACTUB, COS,CGT i BS hem acordat convocar una aturada de 5 hores el proper 14 d’octubre de 10.30 h. a 15.30 h. acompanyat d’una Assemblea General que se celebrés a les 12.00 h al Casinet d’Hostafrancs.

Creiem que, malgrat l’acostumat boicot que va tenir aquesta convocatòries per part de l’embull Direcció /Trident, tenint en compte el malestar que hi ha als AMB, s ningú
va ha impedir un nou èxit de la plantilla.

Hem demostrar-li a la Direcció, als seus sindicats i l’Ajuntament, que la plantilla de TB es sap unir i passar a la ofensiva quan l’ataquen.

El dia 14 cal donar un cop a la taula de negociació i un termini per arribar a l’acord,
de no ser així caldrà convocar una segona assemblea, que proposem que sigui al desembre, on caldrà marcar un calendari de mobilitzacions .

CDC i la reintroducció del Tramvia privat a Barcelona

Encara que ara siguin les organitzacions d’esquerra BComú, IC i PSC les que més es destaquen en la defensa del tramvia privat per la Diagonal cal dir que la idea original no va ser d’ells.

El primer president de les empreses del TRAM va ser Albert Vilalta un polític que va passar de ser conseller de diversos governs de Jordi Pujol a Secretari de Infraestructures del govern d’Aznar per després ser el director del Gestor d’Infraestructures Ferroviàries, on va impulsar la privatització de RENFE
mentre estava en continu i íntim contacte amb les multinacionals del sector ferroviari. Vilalta, aprofitant els seus contactes polítics i empresarials va ser el primer impulsor "polític" del tramvia de Barcelona i va saber, ja des del seu lloc de president
del TRAM, vèncer la reticències socialistes al projecte tramviari.

Si els alcaldes socialistes del cinturó de Barcelona finalment es van convertir en defensors que el tramvia circulés per les seves poblacions va ser perquè aquest projecte va ser acompanyat de fortes inversions públiques de la Generalitat que van servir per urbanitzar gran part del seu territori més "Descuidat". A Barcelona ciutat no va passar el mateix, la població va reaccionar contra el tramvia per la Diagonal perquè no volia veure un metre / lleuger de 30 m. circulant per una de les avingudes més estimades de la ciutat. Xavier Trias, llavors a l’oposició, malgrat ser el seu partit un dels impulsors del tramvia privat, va veure un filó electoral en aquesta oposició veïnal i canviant de posició es va passar a fer campanya contra el tramvia per la Diagonal.

La pèrdua del referèndum impulsat per Jordi Hereu, que va posar fi a la "aventura" tramviària per la Diagonal, va ser un dels motius principals pel que Xavier Trias va guanyar l’alcaldia de Barcelona a els socialistes.

Josep Maria Cullell Nadal és el segon president que han tingut les empreses del TRAM. També va ser conseller de diversos governs de Jordi Pujol fins que va haver de dimitir en veure involucrat en un cas de tràfic d’influències.

Cal ressaltar que tant, el ja mort primer president del Trambaix i del Trambesòs. com el actual, a part de unir-los la seva condició d’ex consellers de la Generalitat també els uneix el seu passat de problemes amb escàndols per corrupció: Josep Maria Cullell va estar implicat en el cas "Sant Pere de Torrelló "i Albert Vilalta es va lliurar d’un delicte de malversació de fons públics pel qual no va ser processat a l’haver prescrit els delictes..

- 14 OCTUBRE. ASSEMBLEA. CASINET D’HOSTAFRANCS

(Per llegir la resta del butlletí Utopia 136 CGT TMB-TB BUS):

http://www.slideshare.net/CGTCatalunya/butllet-utopia-nmero-136-cgt-tmbtb-bus-bcn-14-doctubre-assemblea-general-buseros

Més informació:

- TWITTER CGT BUS

- WEB CGT BUS

- RÀDIO ROSKO DE CGT BUS (RÀDIO CONTRABANDA)

Comparteix
 Convertir a ebook |  Enregistrer au format PDF Guardar com pdf

Fer un conmentari

Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.


Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.2.3 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid