CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

STOP PUJADES considera que la rectificació tarifària ha estat forçada per les mobilitzacions dels usuaris i usuàries

Diumenge, 14 desembre, 2014

Davant l’anunci oficial de les noves tarifes de l’ATM per a l’any 2015, STOP PUJADES considera que la congelació i la rebaixa tarifària ha estat forçada per les mobilitzacions dels usuaris i usuàries.

Tot i això, STOP PUJADES continuarà reclamant les tarifes del 2013 de tots els títols de totes les zones, com a pas previ a un debat social del transport públic, i entén que aquest anunci és una treva per a l'aplicació de la T-Mobilitat, una operació de privatització i encariment del transport.

Després de l'anunci de congelació i rebaixa de les tarifes del 2015 fet per l’ATM, la plataforma STOP PUJADES vol fer les consideracions següents:

- Tot avenç cap als preus del 2013 (reivindicació inicial d'STOP PUJADES) és una victòria de la gent del carrer, fruit de les mobilitzacions populars realitzades durant l'any 2014. Les negociacions entre CiU i PSC que han dut a aquest anunci han estat purament circumstancials per tractar-se d'un any electoral: ambdós partits han contribuït als increments tarifaris del transport públic en els seus corresponents governs municipals dels últims anys (1) i s'han situat clarament d'esquenes a la mobilització popular.

- Recordem que aquesta és la primera vegada que s’ha reduït el cost del transport públic en 15 anys, tot i la situació financera crítica que, fins fa ben poc i segons l'ATM, impedia fer-ne cap mena de rebaixa substancial. Tanmateix, lamenten que aquesta rebaixa sigui tan poc significativa (aplicada sobretot a la T-10 de totes les zones), ja que tots els preus continuen sent abusius, especialment pel que fa als títols que no s’han revisat (T-50/30, T-Mes, etc.). En qualsevol cas, considerem el gest de la rebaixa tarifària com una treva per implantar la T-Mobilitat. Aquesta operació consisteix a adjudicar a dit la gestió del transport públic de Catalunya a CaixaBank, que, en paral·lel, lidera el refinançament del deute del transport. El nou paradigma tarifari esdevindrà la privatització d'una bona part del sector (2) i, ara per ara, se'n desconeixen les tarifes i la zonificació.

- STOP PUJADES seguirà treballant per aconseguir tornar a les tarifes de l'any 2013 en tots els títols de transport, com a pas previ a una negociació social per assolir un transport públic a preus populars. En aquest sentit, anunciem la celebració del 1r Congrés de Defensa del Transport Públic durant el primer semestre del 2015, en què fixarem les bases del transport públic que volem; i, a més, per continuar reclamant el retorn dels preus del 2013 i reivindicar el que hem aconseguit amb la mobilització popular, convoquem una nova acció d’STOP PUJADES per al proper divendres 19, a les 19 hores.

12 de desembre de 2014

#stoppujadestransport
Contacte: 650755908 - 645195216
http://stoppujadestransport.blogspot.com.es/


STOP PUJADES considera que la rectificació tarifària ha estat forçada per les mobilitzacions dels usuaris i usuàries.

Aquest anunci és una treva per a l'aplicació de la T-Mobilitat, una operació de privatització i encariment del transport.

STOP PUJADES continuarà reclamant les tarifes 2013 de tots els títols i zones, com a pas previ a un debat social del transport públic.

Després de l'anunci de l'acord municipal entre CiU i PSC per abaixar el 2015 el preu de la T-10 d'una zona a 9,95€, la Plataforma STOP PUJADES, vol fer les consideracions següents:

- Tot avenç cap a les tarifes de 2013 (reivindicació inicial d'STOP PUJADES) és una victòria de la gent del carrer, fruit de les mobilitzacions populars realitzades durant l'any 2014. Les negociacions entre CiU i PSC que han dut a aquest anunci han estat purament circumstancials per tractar-se d'un any electoral: ambdós partits han contribuït als increments tarifaris del transport públic en els seus corresponents governs municipals dels últims anys (1) i s'han situat clarament d'esquenes a la mobilització popular.

- En l'anunci de la rebaixa només s'ha esmentat el preu del títol de la T-10 de la zona 1, la qual cosa crea un greuge comparatiu amb la resta de zones, ja molt penalitzades amb el sistema actual. Seguim exigint la rebaixa de tots els títols de totes les zones tarifàries. A més, si es consuma el nou preu de la T-10 (el títol més usat), aquesta serà la primera vegada que se n'hagi disminuït el cost en 15 anys, tot i la situació financera crítica que, fins fa ben poc i segons l'ATM, impedia fer cap mena de rebaixa substancial.

- En qualsevol cas, considerem el gest de la congelació tarifària i la rebaixa de la T-10 d'una zona com una treva per implantar la T-Mobilitat. Aquesta operació consisteix a adjudicar a dit la gestió del transport públic de Catalunya a CaixaBank, que, en paral·lel, lidera el refinançament del deute del transport. El nou paradigma tarifari esdevindrà la privatització d'una bona part del sector (2) i, ara per ara, se'n desconeixen les tarifes i la zonificació.

- STOP PUJADES seguirà treballant per aconseguir tornar a les tarifes de l'any 2013, com a pas previ a una negociació social per assolir un transport públic a preus populars. En aquest sentit, anunciem la celebració del 1r Congrés de Defensa del Transport Públic durant el primer semestre del 2015, en què fixarem les bases del transport públic que volem.

4 de desembre de 2014

#stoppujadestransport
Contacte: 650755908 - 645195216
http://stoppujadestransport.blogspot.com.es/

(1) Gràfic al document adjunt

(2) Informe de la Mesa Popular del Transport:
https://docs.google.com/file/d/0B3-NRBh84TngZFZ3RE9UNktjams