CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

A RENFE el sindicalisme neoliberal exigeix precarietat

Diumenge, 21 setembre, 2014

El 19 de setembre es van produir les reunions de la Direcció de l'empresa amb el Comitè General. En elles s'han tractat importants assumptes que incumbeixen a les condicions laborals dels maquinistes i obren la porta de la precarietat per a tots els treballadors de Renfe.

D'una banda, la Direcció ha manifestat que havent-se detectat un increment en les necessitats productives del Grup han donat lloc a la contractació de 15 nous maquinistes, amb contractes precaris i temporals. Tot això avalat per l'executiva del Semaf que s'ha obstinat a pagar favors personals amb propostes de precarització per als maquinistes, (tindran a veure aquests 15 nous contractes?) ampliant els terminis d'ascensos automàtics i avalant el que la Direcció demana: “modificar les condicions ECONÒMIQUES i d'accés als subgrups professionals, així com els períodes de permanència en els mateixos”, …observeu bé: “ECONÒMIQUES”. El més terrible és que un “sindicat” PROPOSI PRECARIETAT, quan la principal tasca d'una organització sindical ha de ser combatre-la. L'única preocupació de l'executiva del Semaf en la reunió va ser que aparegués en l'acta que les contractacions precàries són per imperatiu legal; se'ls nota angoixats.

És també resaltable el paper d'UGT demanant que s'utilitzin totes les fórmules de contractació existents a dia d'avui, per a crear ocupació… això és el mateix que demana la CEOE i signen en els Consells de Ministres dels divendres: precarietat i misèria en canvi d'unes desenes de descens en el seu balanç de xifres de l'atur.

Destacable també el paper de CCOO les executives del qual es preocupen per domar, doblegar i domesticar al poc que els queda de combatius contra la privatització del ferrocarril i no per oposar-se rotundament a aquesta entrada de la precarització a Renfe.

Les noves necessitats productives han de ser ateses amb oferta pública d'ocupació estable, amb drets i amb garanties per als treballadors, i així l'hi hem fet saber a la Direcció del Grup, a més de demanar des de CGT l'ampliació de la mobilitat geogràfica d'Intervenció i l'engegada de processos de mobilitat geogràfica i funcional per a la resta de Col·lectius. Però és obvi que Renfe ja no és Renfe sinó Renfe Societats Anònimes, les quals no estan al servei de la societat sinó al servei del capital, i passaran per sobre de tots els drets i estabilitats aconseguides, per a arribar a la rendibilitat econòmica per a la butxaca de la minoria especuladora, tot això amb l'aval de les executives dels sindicats pro-liberalització.

Des de CGT tenim clar que quan la precarietat entra per la porta d'una empresa, els drets i l'estabilitat laboral salten per la finestra, i si damunt se li convida des dels sindicats neoliberals a passar, endevineu qui pagarà els plats trencats.

Des de CGT et proposem seguir lluitant, que participis, que aportis, perquè creiem que el ferrocarril és un servei públic del 99% de la societat i ha d'estar al servei de la mateixa, no d'altres foscs interessos al servei d'una minoria especulativa i perquè les passades lluites de les ferroviàries i ferroviaris van conquistar drets i les lluites actuals van a impedir que ens els arravassin.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

Més informació:

- WEB SFF CGT

- TWITTER SFF CGT

Attached documents