CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Els milers d’hores extres acordades i obligades comporten que només hi hagin 200 contractacions temporals a SEAT

Dimarts, 29 juliol, 2014

ELS MILERS D'HORES EXTRES ACORDADES I OBLIGADES COMPORTEN QUE NOMÉS HI HAGIN 200 CONTRACTACIONS EVENTUALS

L'empresa ha decidit i aplica (als sindicats només ens va informar la setmana passada de la seva decisió) la contractació de 200 companys/es d'ETT que passaran a plantilla de SEAT. Hi ha 700 persones en precari. Ens alegrem per les 200 a les que els pugui tocar per fi aquesta millora al seu contracte laboral.

Però a la CGT entenem que aquest nombre de 200 és totalment ridícul i que tots/es han de tenir contracte SEAT ja que les produccions estan més que estabilitzades i alguns d'aquests companys/es porten massa temps sent "usats" de manera abusiva per SEAT.

A més; les condicions seran amb contracte eventual!! des de l'1 d'octubre, però no s'aclareixen ni els motius pels quals només són 200, ni el repartiment per centres... Segur que la majoria sindical vendrà que ells han "lluitat" per aconseguir... el que en realitat, ha decidit l'empresa. Unes comissions de "Seguiment", cada vegada menys transparents, que les converteixen en Comissions de "Consentiment".

El problema és que si la plantilla segueix consentint alhora aquesta situació, l'empresa seguirà fent el que li doni la gana. La manca de plantilla en les cadenes i els tallers diu que els/les 700 haurien de ser SEAT amb contracte fix, no eventual. Perquè a més, la "selecció" estarà en mans de les direccions i això és més obscurantisme, més dubtes sobre la neteja del sistema i més decepció per a 500 persones que quedaran
en la precarietat d'una ETT, si això no canvia.

ELS SINDICATS ESTEM PER ACONSEGUIR ALTERNATIVES AL QUE PRETÉN L'EMPRESA, NO PER DIR QUE ACONSEGUIM... EL QUE DECIDEIX L'EMPRESA.

CALENDARI MES D'OCTUBRE, MES HORES EXTRES

La majoria sindical ha signat un calendari per al mes d'octubre amb tres dissabtes de producció addicional per al Q3 (4,11 i 25). Una línia que no està saturada de dilluns a divendres i que, per tant, ens ratifica encara més en la nostra ALTERNATIVA: treballar saturant les instal·lacions en aquesta línia, que es rebaixi la pressió en els temps i es passi a SEAT a tot el personal actual d'ETTs.

Les dades són: amb 13 cotxes més al dia (la línia permet almenys 60 cotxes més) es compliria amb l'augment de 1.000 cotxes en el Programa Operatiu. Això, a més de consolidar que els 700 ETT passin fixos a SEAT, augmenta les necessitats en 50 operaris/es més. La majoria sindical s'ha limitat a signar.

ACOMIADAMENTS A MOD-MUNTATGE

En les últimes setmanes, i no és la primera vegada que es fa abans de vacances, l'empresa ha acomiadat a cinc companys per "absentisme". SEAT ha procedit a comunicar aquests acomiadaments als altres sindicats, cadascun al qual està afiliat. La CGT ens hem assabentat per casualitat ja que l'empresa incompleix, la comunicació al conjunt del Comitè.

Al Secretariat del dilluns 28 de juliol, l'empresa s'ha mantingut en la seva imposició negant fins i tot una petició, avui unitària, que davant una sentència d'improcedència, siguin readmesos. Una cosa que si haguéssim exigit tots en conveni, l'hauríem pogut tenir ja. La CGT així ho vam defensar llavors i ara.

No és casualitat que els cinc companys siguin de l'àrea de Muntatge, on es pateix la pressió dels ritmes més inhumans de treball. I quan les conseqüències d'aquesta explotació es manifesten en malalties professionals o tens un accident fora i has d'agafar la baixa, l'empresa es "desfà" de tu de la manera més miserable. El cas d'un company amb 18 anys d'antiguitat i una lesió que la Mútua va empitjorar per una mala cirurgia, és una demostració d'aquesta barbàrie laboral.

Els sindicats no ens podem quedar en queixar-nos o "plorar" per aquesta situació. Estem parlant de la vida de persones que pateixen una cínica actuació empresarial: SEAT no garanteix la seva obligació de protegir la nostra salut, però quan emmalaltim ens convertim en uns "vividors absentistes". Per això la CGT hem exigit al Comitè Intercentres la immediata READMISSIÓ dels cinc companys acomiadats.

(Gràfic adjunt a nota de premsa)

Vendes mundials Grup VW 2004-2013
Increment: 81,62%
Increment PIB mundial: 30,86%

A la CGT ho tenim clar; rebutgem els acomiadaments i sempre lluitarem fins a les últimes conseqüències per la readmissió de qualsevol treballador/a que pateixi aquestes agressions inacceptables, sigui o no afiliat/da a la CGT. Per això; si tots els sindicats ens unim i mobilitzem a la plantilla, podem aconseguir la readmissió d'aquests companys i parar aquestes actuacions de l'empresa.

MANTENIMENT, HI HAURÀ REUNIÓ A LA TORNADA DE VACANCES

Encara que no s'ha confirmat data, l'empresa s'ha compromès a reunir la Comissió de Seguiment de Manteniment. A la CGT seguim pensant que tots els sindicats tenim l'obligació de millorar l'actual situació de límits de places per categories i hem d'aconseguir les modificacions de l'acord perquè existeixi un veritable Pla de Carrera de Manteniment on;o Tots els professionals que compleixin amb els requisits de formació i experiència assoleixin la categoria màxima després d'un nombre d'anys acordat.o Que s'elimini l'ús selectiu i discriminatori que algunes direccions fan de l'avaluació personal per ascensos.

Esperem que tots els sindicats coincidim en aquestes o altres reivindicacions, que la CGT estem disposats a consensuar.
http://www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell/documents/140704_Nota_acord_Manteniment.pdf

UNA BONA NOTÍCIA EN MATÈRIA D´ENTREPANS

A l'última reunió de Menjadors es va informar que les empreses que van a portar el servei en els centres de SEAT són; Serunión (centres de Martorell) i Sodexo (àrea Barcelona). Esperem que això millori el servei.

També es va informar que a partir de setembre les racions d'embotit seran de 70 gr., en lloc dels 50 que tenim fins ara. La CGT ens alegrem d'aquesta notícia perquè, encara que pot semblar un tema menor, la nostra solitària insistència en la Comissió, ha tingut els seus fruits.

ELS NÚMEROS DE VW, UN ESCÀNDOL QÜASI INSULTANT

Finalitzat el primer semestre de 2014, hem analitzat les dades de l'auto a nivell estatal, europeu i mundial.

Els propietaris d'aquesta empresa, que ens exigeixen que "ens espremin més", tenen uns números que freguen l'escàndol del benefici. Hem comparat aquests nombres amb SEAT, altres marques del Grup o la resta del mercat de l'auto.

A http://www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell/media/graficos_datos_ANFAC.swf está més detallada aquesta informació.

Donem alguna dada demostrativa d’això:
- El Grup VW tenia el 1987, al mercat espanyol una quota del 0,17%, avui frega el 25%.
- Enmig d'una crisi històrica, VW puja la seva quota de mercat europeu del 19,37%, al 25,06%.
- A nivell mundial, l'increment de vendes/producció del 81,62%, ha pujat la quota mundial del 8,05% al 11,35%.

La desafortunada frase del president, sobre esprémer més la llimona, hauria de retirar-la, demanar perdó i tractar millor la plantilla de SEAT: readmetre els acomiadats, passar a contracte SEAT als 700 ETTs,rebaixar la pressió a la cadenes (i així baixaria l'absentisme), contractar més personal per fer els cotxes,recuperacions de inacabats de dilluns a divendres, tractar millor als indirectes i TAS deixant d'amenaçar contínuament amb el budget i repartir beneficis.

És a dir, que la plantilla sentíssim satisfacció perquè rebem part d'aquests beneficis amb millor treball i salari, i no per una suposada enquesta que "diu" que estem satisfets. La realitat del boca a boca que ens expresseu la plantilla, ens "crida" tot el contrari.

US DESITGEM UNES BONES VACANCES, QUE EL DESCANS I LA REFLEXIÓ ENS AJUDIN A CENTRAR-NOS EN ACONSEGUIR ENTRE TOTS/ES EN MILLORAR MOLT LES COSES

Martorell, 29 de julio 2014l.

CGT GRUP SEAT

Més informació:

- WEB CGT SEAT MARTORELL

- TWITTER CGT SEAT

- TWITTER CGT SEAT COMPONENTS

- YOUTUBE CGT SEAT

- FACEBOOK CGT SEAT MARTORELL